Få "skrivytan" större/det vita
Hej,
jag undrar om man kan göra själva skrivytan alltså det vita - inte hela bloggen - bredare?
För det är så att i mitt första inlägg har jag en liggandes bild som är för bred för det vita och jag vill inte göra bildens bredd mindre utan jag skulle hellre vilja ha det vita bredare, någon snäll som vet hur man gör och som skulle vilja hjälpa? :)
Du måste ändra width (bredd) under #content. Men tänk på att du även måste minska bredden på #side om du har en sidomeny, annars kommer inte allt att få plats och sidomenyn kommer att hamna nedanför det du kallar "skrivytan" istället för bredvid.
Okej tack, när jag testade innan så hände det som du sa att sidomenyn hamnar nedanför, finns det ingen möjlighet att få "skrivytan" bredare + att ha sidomenyn så som den är?
För jag tycjker att det vita på bloggen ser så litet ut jämfört med hur mycket färg det är runt om..
Ändra på wrappern så får du både side och content lika brett som innan
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#3 va? nu förstår jag inte..
Wrappen är den yta som omfattar både inläggsytan (content) och sidomenyn (side). Du måste öka den så att du får dessa två att rymmas bredvid varandra.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
#3 jaha nu förstår jag! Tack så mycket!!

MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Fast då blir ju hela bloggen bredare, vilket du inte ville. Att öka content (skrivytan) utan att göra sidomenyn smalare eller hela bloggen bredare går inte.