Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1670 ggr
Pelle Långlös
0

Mest tjejer?

När jag kollar bland gratisdesignerna så är det mest gullipluttigt och rosa överallt. Visserligen gillar jag rosa men jag vill ha en "manlig" blogg. SÅ då måste jag sitta och knåpa ihop en egen design. Ibland vill man bara ta något enkelt istället för att knåpa själv.

Vad tror ni om detta? Är det mest tjejer/kvinnor som bloggar?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
0

Tror det är flest tjejer som bloggar. Visst finns det män som bloggar men är nog inte lika vanligt som kvinnor som bloggar.

Något speciellt utseende på designen du är ute efter?

vart bloggar du?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Pelle Långlös
0

Jag bloggar på blogg.se Jag vill ha dit lite manlig, stereotypt som i blått, svart och liknande. Nu har jag en vit design med blåa länkar. Nån snyg bakgrund. Inte en miljon bilder i headern. Tja lite sånt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
0

#2 Du kan inte ändra om lite färger på teman som redan finns? Eller vill du göra helt egna designer?

Blogg.se tycker jag är en bra bloggportal, speciellt efter ändringarna som har gjorts.

Pelle Långlös
0

Jag vill ha en blå bakgrund men jag vill inte att contenten skall bli blå utan det skall vara vitt fortfarande och det lyckas jag aldrig med. Vet inte vad jag gör för fel.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
0

vad har du för tema? och vad heter din blogg?

Pelle Långlös
0

Jag har ett tema som heter silentium

Bloggen heter Joars resa. Håller på med dropdown-meny för tillfället men är inte nöjd alls med detta. Gillar bredden och teckenstorleken på denna mall.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
0

Känner mig halvvilsen i det temat! du har inget i content som heter background?

Pelle Långlös
0

Hela stilmallen är knasig. Fattar inte ett dugg av den. Tex ligger headern i kodmallarna och inte under stilmallen.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Nä jag håller mig till min design. Gillar den i vilket fall som helst.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Jess89
0

Jo jag såg det! skum design. Men man kanske lär sig om man sitter och trixar med den.

Mimmi
0

Det är inte svårt, dock måste du lägga till en sak som du kanske inte förstår för att det hela ska fungera.

Själva ändringen av bakgrundsfärgen gör du såhär:

body {

background: #000;

}

#wrapper {

background: #3B5998;

}

Detta ska fungera men på grund av hur layouten ser ut (den är gjord med något som kallas för float) behöver vi lägga in en liten fix för att det ska fungera på rätt sätt. Detta kallas clearfix. Du behöver då lägga in denna kod i din stilmall.

.clearfix:after { content: "."; display: block; clear: both; visibility: hidden; line-height: 0; height: 0; }   .clearfix { display: inline-block; }   html[xmlns] .clearfix { display: block; }   * html .clearfix { height: 1%; }

Sedan måste du leta upp detta i dina kodmallar:

Och ändra det till:

I samtliga kodmallar.

Pelle Långlös
0

Tack jag skall kolla detta.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Mimmi
0

Såg just att jag gjort ett fel. Färgen på wrappern ska vara #FFF, och inte #000 som jag skrivit.

Uncle Thomas
0

Ingen aning om de andra, men för wordpress finns det en massa - ofta gratis - med mycket olika stilar.