Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggintervjuer
Läst 5426 ggr
NinjaKakan
3

Intervju med Moa från Epicfaiil.se

Vi har fått tag på Moa från Epicfaiil.se och har fått chansen till en intervju! Läs hennes tips och varför hon började blogga.

Bild lånad med tillstånd från Moa.

Namn,ålder och blogg.
Moa, 18 år och bloggar på EpicFaiil.se

När började du blogga, samt varför.
Jag började blogga i oktober 2009 på epicfaiil.se. Innan dess hade jag bloggat i ca 1 år på 3 andra bloggar. Jag började blogga för att mina kompisar ville att jag skulle börja med det. Dom bloggade och då ville dom att jag också skulle göra det. Sen så tyckte jag även att det var kul att folk kunde läsa om mitt liv :)

Var får du inspiration ifrån?
Jag får inspiration från ALLT som t.ex. bloggar, fotografier, människor m.m. :)

Tips till andra bloggare?
Ett tips är att alltid vara sig själv i bloggen och våga skriva om det man vill osv. Skriv om saker som du själv tycker är intressant att läsa om!

Vad tror du har gjort att bloggen har blivit så stor ?
Jag antar att det är för att jag bloggar på ett annorlunda sätt och att jag har en annorlunda stil. När jag började blogga för ca 3 år sedan så var det mest fjortisar som satt och bloggade, därför tyckte folk att det var kul med något annorlunda. Det är det jag har fått höra från de personer som har följt min blogg från början :)
Är det viktigt för dig vilka signaler du sänder ut till unga människor och vad vill du sända ut till dina Läsare?
Ja det tycker jag är jätteviktigt. Jag vet att jag har väldigt unga Läsare och jag tänker på det. Det jag vill få ut till mina Läsare är att våga vara annorlunda och våga ha den klädstilen man vill ha. Jag vill också hjälpa så många som möjligt med deras självförtroende och därför har jag en kategori till det. Jag är så trött på alla dessa bloggar som skriver om bantning, operationer och sillikon. Jag tycker att man ska vara nöjd med sig själv och att man ska älska sig själv hur man än ser ut!
Vad är det viktigaste som alltid bör finnas på en blogg ? ex. bilder, intressant text, osv.
Ett bra bloggnamn som man lätt kommer ihåg, en snygg design och header, mycket bilder i inläggen och framförallt positiva inlägg :D

Hur viktigt är det att stå för sina åsikter som man skriver på sin blogg ?
Jag tycker att det är ganska viktigt. Har man skrivit något så får man stå för det. Självklart kan ens egna åsikt ändras med åren men som sagt, jag tycker inte att man ska ångra något som man skriver.Hur viktigt är det för dig att vara ärlig på din blogg?
Det är jätteviktigt!! Jag är alltid 100% ärlig på min blogg. Jag ser ingen anledning till att ljuga om saker. En människa är inte perfekt, så varför hålla på att ljuga och låtsas som att man är det?

Något annat du vill tillägga eller säga till läsarna ? ^^
Ja, jag är så otroligt glad att ni finns där och läser och kommenterar min blogg! :D Det är ni som gör min blogg läsvärd!

Sist men inte minst 5 snabba

**
jordgubbar/hallon**
Jordgubbar!
**
Get/Ko**
Ko!
Grönt/Rosa
Rosa!!

Långa naglar/Korta naglar
Långa naglar
**
Text / Bild** Bild

[Juliaammouri]
0

älskar epicfaiils blogg kul att ni interjuvade henne :)

Denna kommentar har tagits bort.