Var hittar ni nya läsare?
Bl.a genom att själva läsa och kommentera andra bloggar - lägger in en länk till min blogg.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Om man skriver om aktuella ämnen så kan man få många nya Läsare genom att dom googlar en fras och klickar sig in på ens blogg.
Till exempel vid midsommar så skrev jag om frisyrer till midsommar. Då fick jag jättemånga Läsare som klickade sig in för att läsa, förhoppningsvis kanske några stycken stannade kvar :)
Hm.. okej^^
Det allra viktigaste är som Nosen skrev att skriva inlägg som din målgrupp kan hitta genom sökningar. Fundera över vem din blogg riktar sig till. Vem är det? Hur ser dennes internetvanor ut? På vilka hemsidor spenderar hen mycket tid? Det kan hjälpa dig mycket när du försöker locka till dig nya Läsare.
Är din målgrupp intresserade av att läsa om din vardag eller vill de ha tips, guider och råd? Skriv dina inlägg anpassade för den målgruppen. Skriv inte för dig själv, utan för dina Läsare.
Var inte för allmän och vardaglig - ha ett tema! Detta är jätteviktigt om du vill få många Läsare. Låt din blogg handla om ett ämne, eventuellt ett par närliggande ämnen.
Tänk på att använda bra rubriker och nyckelord. Läs på lite om så kallad SEO, dvs. sökmotoroptimering.
Att skriva inlägg som andra delar med sig av eller svarar på är också bra. T.ex. debattinlägg som andra bloggare kan skriva repliker på eller guider som andra kan hänvisa till.
Du kan ju också köpa reklamplats, t.ex. Goodle AdWords.
Jag är med i väldigt många olika djurgrupper på dayviews (fd bilddagboken) och där är jag flitigmed både kommentarer och att själv lägga ut bilder med länk till min blogg, samt ger en liten ledtråd till det jag nyss skrivit om eller så.
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
Dock tänker jag inte ha ett speciellt "tema" som nr 4 säger. Min blogg är min:)
Det enklaste är att bara vara aktiv med att kommentera andras bloggar :) Det är så jag har hittat många bloggar själv, genom att kolla kommentarer på andra bloggar, så jag skulle gissa på att andra folk gör detsamma.
Jo jag brukar googla bloggar men hittar sällan intressanta…någon som har bra källor:)?
#8 Jag har en liten "hamsterblogg" där jag skriver om mina hamstrar och lite om min vardag och så. Tänkte eftersom jag sett dig inne på hamster iFokus och du verkar vara väldigt aktiv där
.
Men den heter i alla fall www.alexiashamstrar.blogg.se och den är ny, skapade den iförregår :)