Vad ska ni göra på midsommar?
Vad ska ni hitta på imorgon på midsommar ? Värsta festen eller kanske en mysig hemmakväll med sill ? Eller ni kanske inte firar det alls ? ^^ Berätta :D
Jag, pojkvännen och hundarna ska till en kompis och fira med gänget i hennes trädgård.
Hoppas på fint väder så vi slipper vira in oss i filtar, hihi!
/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!
#1 Låter ungefär som min tanke för imorgon då också ;D Fast vårat gäng är över 50 pers så haha :P Jag hoppas också på fint väder annars blir jag sur :O -_-
Jag ska först äta lite mat med mamma och pappa, ha lite allmänt mys. Sedan ska jag tyvärr åka och jobba på kvällen :(
#3 Tråkigt att jobba, men jag antar att du kan tjäna lite extra pengar där eftersom det blir ob ^^
Jag skall försöka komma med Pelaren och fira med dom annars blir jag på avdelningen. Läkaren har ordinerat att jag skall dit. ;-)
#5 Ah. Vad roligt ^^ Vad är pelaren för något ? :P
Vårat klubbhus heter Pelaren. Det är ett klubbhus för de som har eller haft psykisk sjukdom. Dessa hus finns över hela världen och heter Fountainhouse, Fontänhus. Man samlas och gör olika aktiviteter under dagarna och storhelgerna. Riktigt trevligt att vara där.
Vi gör inget särskilt firande men ikväll vi ska grilla fläskfile och till det potatisgratäng. Sen blir det jordgubabr och grädde el. glass.
Vi har toppenväder, strålande sol, precis som det ska vara till midsommar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#7 Va roligt att dom har något sånt :D det är ju superbra.
#8 Oh vad gott. Här regnar det som tusan dock xD
Jag och min pojkvän ska åka till min pappa för att äta middag. Kanske åker jag till en vän som bor i närheten efter det. Börjar jobba klockan sju på lördagen, så ska ta det lugnt och se till att vara hemma tidigt.
#9 Jo dessa klubbhus är riktigt bra. Oftast är personermed psykisk ohälsa ensamma och då ärdet bra attfå kunna vara med några.
# 11 Jag visste inte att det är så stort.
Jag hörde en gång ett radioprgram fron Fontänhuset i Falkenberg (tror jag det var) och tänkte då att tänk om det fanns på alla platser i landet för de som behöver det.
Det måste vara ett fint ställe att få vara sig själv på och träffa andra med liknande problem.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
#4 Tror inte det lär bli något extra. Mitt jobb är lite som det är… Hörde att jag skulle få extra betalt när jag jobbade på påskafton, men det fick jag inte. Får väl se vad som händer ikväll.
#12 Jo det är stort, det brukar dyka upp i media ibland. Och om jag inte missminner mig så finns det 11 i Sverige.
#13 Sådan information ska ju finnas i ditt kollektiv- eller anställningsavtal, så kolla igenom det. Står det att du ska få OB på storhelger ska du få det, så är det bara. Står det i avtalet är det inget du kanske får, utan något du har rätt till. Midsommar räknas som en storhelg, även påsk. Vänd dig till facket om du känner att de inte följer avtalet.
Jag firar med min familj och några kompisar :) Vi har gjort en jätte fin midsommarstång :D
#15 Jag fick det! Det som var sist var ett misstag som dom ska ordna :)
#17 Vad bra :D
Hur mår ni idag då ? XD Jag är superduperpigg efter igår även fast jag drack en del, men åt mycket gott också :D Därimot ingen midsommarmat, det får jag äta idag istället ^^
Mår toppen :D Fast jag har inget att göra, så jag sitter och diggar techno disco…igen…. haha ^^
#19 Då kan vi bilda klubb då xD För jag är extremt uttråkad XD
Haha aa vadå för klubb? XD
#21 att inte ha något att göra XD
Haha ja men visst xD Jag tog ut mina kaniner i sandlådan och dem tycjte det var så kul! Världens bästa kaninlekplats! :D Fick till en jätte bra bild när Ruth lekte med en leksaksbild hihi ;)
#23 Vad bra :D haha du får lägga upp bilden ^^ Själv rastade jag mina små odågor till hamstrar och ja, båda 2 bet mig så xD fattar inte vad det är med dom -_-
Haha gör det i någon annan tråd imorgon ;)
är i spanien så tänkte inte på att det var midsommar hehe :)..
Glad midsommar i efterskott!