Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 1926 ggr
[erasemydreams]
0

Svenska/Engelska?

Jag startade en blogg på Svenska, kort efter att den var startad så ändrade jag mig och kände att jag hellre ville blogga på Engelska då det är ett mer naturligt språk för mig. Men har så himla svårt för att bestämma mig. Tycker ni att jag ska använda båda bloggarna? Samma inlägg fast på olika språk. Eller ska jag välja en av dem? Vilken i så fall?

Mimmi
0

Jag skulle välja ett av språken. Känns som att någon av bloggarna kommer att få lida om du bloggar dubbelt.

Vilken bloggplattform använder du? Använder du en svensk bloggplattform - blogga på svenska.

Fundera över din målgrupp. Vad skriver du om på bloggen? Vilka kommer att läsa din blogg? Om du har en klar bild över din målgrupp blir det nog enklare för dig att välja.

Tänk också på att det är svårare att sticka ut och "bli stor" om du bloggar på engelska, då konkurrensen är betydligt större då.

[erasemydreams]
0

Den Svenska bloggen gjorde jag på blogg.se och den engelska på blogger.com. Skriver om smink, mode osv. så det finns ju många bloggar både svenska och engelska inom just det ämnet.