Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 1382 ggr
Jess89
0

Design byte på blogg.se

Inom en snar framtid kommer blogg.se att ändra design på sin sida, men det är inte det enda som kommer att ändras. Medan ni väntar kan ni läsa inlägget nedanför för att få mer tips om vad som bla kommer att hända vid bytet.

designadinblogg.sehttp://www.designadinblogg.se/i-vantan-pa-nya-blogg-se/#more-2971

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

NinjaKakan
0

Ska bli roligt att se ;D alltid (eller nästan iaf) så är det bra med lite uppdateringar ;D

Jess89
0

Nu ser det ut att vara en hel del. Kolla länken så får du se Glad

NinjaKakan
0

Det enda jag är lite rädd för att det här med kodningen. Vill inte att min ska försvinna för jag har kämpat med den i 3 dagar -_- Och det skulle vara hemskt om den gjorde det..

Fridaaaa
0

Bilderna vill inte komma upp på min dator :/

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jess89
0

Skumt!

Mimmi
1

Jag har nu testat det en stund (och skickat in tusentals feedbackmeddelanden, känns det som!) och dessa är förändringarna jag hittat:

• En allmän förändring av design och struktur
  • Snabbinlägg från översiktssidan på bloggen
  • Bildredigeringstjänsten Remby finns i "inläggskrivaren"
  • Inlägg kan ha flera kategorier
  • Taggar på inlägg
  • Position på inlägg
  • Personliga meddelanden (PM) (Fick ett PM så funktionen finns men när jag läst PM:et hittar jag inte tillbaka till funktionen)
  • Möjlighet att kommentera från sitt bloggkonto
  • Möjlighet att svara på kommentarer
  • S.k. syntax highlighting i kodredigeraren
  • Större möjligheter till moderering av kommentarer
  • Bilduppladdningen har nu en drag and drop-funktion vilket innebär att man även kan dra bilder rakt in i webbläsaren
  • Nya s.k. template-taggar används nu i alla teman. De ser ut såhär: {{ värde }}

De håller även på att övergå till HTML-versionen HTML5.

Mimmi
0

Tycker överlag att alla förändringar är positiva, men är dock en aning besviken på att inte andra saker som jag upplever som problem också fixats till. Speciellt deras textformatering är jag lite bitter över är kvar, då den är urkass. Även deras begränsning av bildbredder tycker jag illa om och hade hoppats också förändrats.

Jess89
0

#7 meddela och säga vad du tycker till dem bakom sajten. Så kanske de kommer att ändras med tiden.

Mimmi
1

Det har jag redan gjort!

Jess89
0

Låter kanon!