Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 800 ggr
NinjaKakan
0

Brukar ni använda googlebilder ?

Brukar ni använda googlebilder på era bloggar eller ni fotar alla bilder själva ? Eller använder ni både och ? Brukar ni skriva källan när ni lånar en bild ?

beem
4

Om jag lånar en bild kollar jag först vad som gäller  - att det är OK. Därefter anger jag alltid var jag lånat bilden.

Även om bilden finns på nätet är det inte fritt fram att använda den.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Mixxie
0

Jag använder bara mina egna bilder. Då blir det aldrig några problem med ägaren utav bilderna eller så ;)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

[Vargöga]
0

Det har hänt att jag tagit någon bild men för det mesta har jag egna bilder. Men eftersom jag inte alltid har foton så blir det ganska tomt i bloggen. Lite trist faktiskt.

NinjaKakan
1

Ah. Lånar jag en bild så anger jag alltid källan. Vet sj hur sur jag blivit när jag hittat mina bilder på andra ställen och folk inte anger källan.

[Mirka]1
0

Jag använder endast bilder jag själv eller vänner har tagit i min blogg (med tillåtelse från vännen som fotat, såklart).

Niklas
3

Tänk på att enligt lag är det endast tillåtet att användas upphovsrättsskyddat material om man har fått tillstånd av upphovsmannen. Det spelar ingen roll om man anger källan. Det gör det inte automatiskt lagligt.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

NinjaKakan
0

#6 Visst är det så.

Fridaaaa
1

Tar själv.

Tar aldrig/sällan i från google,då ska jag vara 100% säker att det är en gratisbild.
Blir jättesur och arg om jag hittar någon av mina bilder  på någon annans sida eller blogg

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.