Bakgrundsbild?
Hur skapar man en bakgrundsbild på blogg.se? Jag vill ha en enda stor bakgrund, men några små bilder här och var (se bild). Problemet är att det bara blir flera midre bakgrundbilder, istället för en enda stor när jag lägger in den. Hur gör jag?
Jag vill även att bakgrundsbilden ska "stanna kvar", dvs. inte följa med när man scrollar ner.

Anledningen till varför det blir flera små är dels för att bilden är för liten, och dels för att bakgrundsbilder automatiskt sätts till repeat - vilket innebär att de repeteras. Du får göra bilden större och sätta bakgrundsbilden till no-repeat.
För att bakgrundsbilden ska stanna kvar måste du använda dig av något som kallas position: fixed. Detta är lite mer avancerad CSS, så jag föreslår att du läser på om det.

#2 Tack. Vet du var man kan göra detta?

Var ska jag sätta in "no repeat"?

Tusen tack för att du både ger bra och snabba svar! Men hur får jag bilden större, med tanke på att 1000px är största möjliga att ladda upp bilder i?
Du kan ladda upp bilden på något annat ställe än just blogg.se och ändå länka till den, t.ex. imgur.
Jag använder mig av den här sidan http://imageshack.us/. Men måste du bli medlem för att använda dig av sidan.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

£8 Done. Men hur gör jag för att få bilden som bakgrund? Jag kopierade länken och klistrade in som bakgrund, men det fungerade inte. Jag kanske laddade upp bilden fel/gjorde annat fel?
Du kopierar endast url adressen från bilden du laddade upp på hemsidan. Men du måste klicka på bilden får att kunna lägga in bilden som bakgrundsbild. Dessutom för att få en bakgrundsbild måste du göra så här
url(adressen till bilden);
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga