Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 801 ggr
[Vargöga]
0

Teman

Jag har en träningsblogg i stort sett. En del köpstoppsgrejer kommer ibland. Sen har jag en vardagsblogg men jag känner att jag inte orkar skriva på två olika hela tiden och jag undrar nu om mitt vardagsdravel kan få plats i min träningsblogg eller skulle ni hålla isär dessa två teman?

Jag gillar inte att det blir allt för många teman i en blogg därav frågan.

monstermash
0

Jag tror det kan gå bra, träningen hör ju ändå med vardagen att göra.

[Vargöga]
0

JO det gör det väl men jag skriver mera om mina sjukdomar och diagnoser och en del medicin så det kanske inte blir bra med träningen. Eller tänker jag fel?

beem
1

Jag tycker att du kan ha allt i samma blogg.  Jag tänker så att den som läser om dina diagnoser / sjukdomar och som själva har samma kan bli peppade om de läser om din träning. De kan ju tänka - det där borde jag också testa.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

[Vargöga]
0

Tack. Ja det låter vettigt det du säger beem. Skrattande

Jess89
0

Uppdaterar du båda ofta, annars kan det kännas jobbigt att ha flera bloggar. Då kan den ena bloggen med tiden dö ut mer och mer. Jag skulle tycka det vore jobbigt att "hålla igång" flera bloggar. Men det är upp till dig vad du känner.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Vargöga]
0

Ja det är det jag känner. Glömmer liksom bort att skriva i vardagsbloggen då min träningsblogg är i fokus för mig just nu. Det kan gå några dagar emellan ibland för jag glömt bort att uppdatera.

Mimmi
0

Du kan inte prioritera bort någon av dem då? Tycker att det är bättre att du kan få känna att du lägger all "bloggenergi" på en blogg, istället för att känna att det hela blir ett jobbigt måste. Det låter ju som att det är träningsbloggen som gäller för dig just nu, så varför inte skippa vardagsbloggen?

Jess89
0

Ha då ena bloggen då du skriver om fler saker, enklare att hålla reda på och uppdatera.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Vargöga]
0

#7 Jo det blir lätt lite så och träningsbloggen är min primära blogg. Den andra känns bara som utfyllnad.

#8 Ja det får bli så.