Mera läsare, hur då?
Hej, vi har haft lite problem med Läsare den senaste månaden.
När vi startade bloggen hade vi ca 80-17 Läsare per dag.
Fick kanske 3-4 komentarer per dag. En dag fick vi hela 9 komentarer!
Men nu någon månad senare har vi bara 20-40 Läsare per dag, om det inte är helg då det är 60 Läsare per dag.
Och knappt en kommentar på 10 dagar. Vi fick en idag, och i förrgår. Men statistiken på bloggen är usel nu.
Vi behöver tips och råd!
Våran blogg handlar om:
-FOTO-KANINER-REDIGERING-TÄVLINGAR-TIPS-
Och vi brugkar ta in kanse 1-2 inlägg per dag.
Finns det någon där ute som vill ge oss tips och råd? 
Jag skulle säga att den är för allmän och vardaglig. Välj en sak att rikta in er på istället. T.ex. är ju en kaninintresserad mest troligen inte alls intresserad av att läsa om bloggarens mormor och morfar eller något prov i skolan.
Det gör vi inte. Jag skriver när jag har nya och fresha bilder. Jag har inte skrivit ett inläg utan någon bild. Det är presic sånt som jag har emot, när man bara skriver om ens liv. "Idag fick vi pankakor i skolan, det var jätte gott. Nu är jag hungrig ska nog äta lite." BLÄ BLÄ BLÄ!! Man ska vara lite mera huvoristisk, och blogga om något andra fastnar för, och har som intresse.
Jag ÄLSKAR att fotografera, så jag bloggar om det, och lägger ut fotoshop tips m.m.
Jag tar t.o.m. kort på människor.
Att ni lägger in bilder i inlägget gör det ju inte mindre brett, vardagligt och allmänt direkt. Jag tog ju till och med exempel som jag faktiskt läste i bloggen, så det är ju inget jag sitter och hittar på.
Är detta inte vardagligt?:
"Idag har jag varit i skolan och med min underbara kompis. Vi satt ute och snackade på en filt med dricka och chips, tills regnet började falla ner"
"jga har pluggat halft igäl mig till ett jätte viktigt SO prov i skolan. Men jga hade provet idag, så jag har pustat ut."
Jag håller fast vid att ni måste fokusera mer på en sak och att bloggen är för bred och vardaglig. Har ni en bestämd målgrupp och ett bestämt tema på bloggen är det mycket enklare att få Läsare. Fokus i er blogg skulle alltså kunna vara t.ex. kaniner, foto, kaninfotografering eller liknande. Ju mer specifika ni är, desto lättare är det att hitta till er blogg. Det är t.ex. betydligt mindre konkurrens om höga platser i Google-sökningar på ämnet "kaninfoto" än vad det är på "foto".
Det är ju uppenbarligen något ni behöver förbättra, eftersom ni faktiskt har ett lågt besöksantal. Ber ni om hjälp kanske ni ska välkomna den och tänka över de råd ni får istället för att direkt gå in i försvarsställning.
läs vår artikel, den kanske kan hjälpa dig! Hur du får fler Läsare till din blogg
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga