Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggproblem
Läst 719 ggr
BusBella
0

Kategorier till kategorierna

Behöver lite hjälp med kodning, vill ha så att det finns en meny med knappar där det står tex "Pastarätter", "Efterrätter" osv. Och trycker man på pastarätter kommer det upp olika kategorier som "Bolognese" "Carbonara" osv, på efterrätter kanske det finns "Glass" tex. Någon som förstår hur jag menar och kan hjälpa till? Bloggen är på blogg.se, och den handlar inte om mat, det var bara ett exempel. Som på kaninmagazinet.se, menyn där uppe ser ut som vi vill ha den.

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Mimmi
0

Det går inte att göra automatiserat utan det får du koda helt själv, och då även lägga till eventuella nya kategorier sedan. Det kan verka lite krångligt, så om du inte förstår föreslår jag att du läser på lite om HTML i stort, speciellt listor för att förstå just det här fallet. Såhär ska det i alla fall se ut:

BusBella
0

#1 Var ska jag sätta in det då? Och hur länkar jag till kategorierna, eller skriver jag bara vad kategorierna heter?

Mind your language.

/Emma

Mimmi
0

Var du ska sätta in det beror ju helt på var du vill att menyn ska vara. Förslagsvis under header-diven.

För att göra dem till länkar gör du såhär:

• Bolognese
  • BusBella
    0

#3 En tjej har fixat det till oss nu, tack ändå.

Mind your language.

/Emma