Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggproblem
Läst 824 ggr
Moalinn
0

lite problem med en kod

Hej!

Jag, som förövrigt är riktigt kass på det här med bloggdesigner, har ett stort problem.

Jag har lagt en extra meny under min header där man kan trycka för att komma till olika sidor. Det gick jättebra, satte in koden i alla kodmallar, alltså för inläggssida osv. och jag vart riktigt stolt över att jag faktiskt lyckades fixa något sånt. Problemet är nu då att menyn följer inte med när man trycker på någon av länkarna. 

Om ni går in på min blogg och trycker på tex. om mig, eller någon annan av dem (förutom Startsidan) så märker ni att den raden försvinner. Någon som kan hjälpa mig hur jag får fram den även där?

Har kontrollerat flera gånger så jag lagt in rätt kod och i alla sidor för kodmallar, och det har jag.  

kom nu inte med värsta grekiskan och snacka massa kodsnack som jag inte kan, förklara så enkelt som möjligt om det ens är någon som kan se något problem.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Jess89
0

Jag kan inte se problemet du beskriver. Kanske bara är att du inte har uppdaterat din blogg eller liknande. Eller så kan det vara fel kodat någon stanns.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Moalinn
0

jodå, det finns allt kvar där. iallafall i google chrome, såg nu att det fungerar i explorer. men i explorer är koden för "lång" för själva designen och då flyttas länken "fototips" ner. Det som såg så bra ut i chrome, jag gillar inte det här med designer och skit.. haha Tungan ute

någon som har firefox som kan göra en print och lägga in här så jag får se hur det ser ut där?

Medarbetare på Djurfoto

Jess89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har firefox så här ser det ut för mig:

Moalinn
0

Ser likadant ut i explorer, hm. Får se hur jag ska göra för att det ska fungera. För det är meningen att "fototips" ska ligga bredvid " min kamerautrustning" och det gör den i chrome.

Medarbetare på Djurfoto

Jess89
0

Du har ganska mycket space i dina rutor där du har dina länkar.

#navbar li a {
display: block;
float: left;        
padding-left:0px;
padding-right:0px;
padding-top:4px;        
padding-bottom:4px;    
border-right: 0px dotted #a9a9a9;      
border-left: 0px solid #fff;
border-top: 0px solid #a9a9a9;
border-bottom: 0px dotted #696969;
background: #;

margin:0px 0px 0px 25px;
color: #000; /*Ändra färgen på texten här*/     
text-decoration: none;        
font-family: arial; /*Ändra typsnittet här*/        
font-size: 12px;

font-weight: none;

Ändra det som är fetstilt så ska det fungera.

Moalinn
0

jag har ingenting som heter varken navbar eller padding-right Obestämd

Medarbetare på Djurfoto

Moalinn
0

tror jag lyckats få det att se helt okej ut i alla fyra webbläsare nu, problemet med menyn är borta i chrome också. Men koden ligger lite tokigt i chrome, men "perfekt" i firefox, explorer och safari.

Egentligen hade jag velat ha menyn så den går ut i kanterna, alltså så det vita på höger och vänster sida försvinner, men det fungerar inte riktigt som jag vill.

Medarbetare på Djurfoto

Jess89
0

Har du ingen kod som heter padding? i så fall ska du kunna ställa in det.

Moalinn
0

jodå, har padding-left och jag har flyttat koden från vänster till höger. men tycker egentligen det blir förstort mellanrum på kanterna, så var det inte innan det började bråka i firefox och explorer men det får vara så som det är nu.

tack för hjälpen! Glad

Medarbetare på Djurfoto

Jess89
0

Jag är osäker eftersom att jag inte har samma bloggportal. Hoppas att någon kan hjälpa dig bättre än vad jag kan.