Behöver du hjälp?
Hej!
Jag vill också gärna erbjuda mig själv att hjälpa andra med problem med kodning av stilmall och kodmallar.
Eftersom jag är arbetslös för tillfället så har jag för mycket fritid så därför erbjudar jag mig att hjälpa till helt gratis med lättare kodning.
Inget från scratch utan om det blivit problem, ex. om menyn hamnat helt fel eller något liknande så kan jag ge mig på att försöka rätta till det.
Anser mig själv väldigt duktigt inom html och css. Jag är inget proffs men lyckats att fixa till många problem.
Om du behöver hjälp med något så kan du mejla mig och beskriva ditt problem lite mer så kanske jag kan hjälpa dig! :)
Svara gärna på detta inlägg också.. går in och kollar varje dag. Men snabbast och bästa sätt att få svar snabbt är att skicka till mejl till mig.
E-post: cattis_92@msn.com
/Catarina
Hjälper en kompis att designa hennes blogg (inget stort jobb), och är snart färdig - men hur jag än ändrar så är den prickiga rosa kanten kvar runt alla bilder! Har tagit bort raden med "border" ur designen, lagt till den fast med vit färg så att den inte ska synas osv…. Hur jag än gör så är den kvar. Vad gör jag för fel?
Mvh Johanna
tar du bort border i rädd "kodstycke"?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#1 Menar du alla bilder som publiceras i inläggen?
I stilmallen så ser den koden ut såhär:
Kopiera denna och ersätt.
.image {border: 0px solid #CCCCCC;background-color:#FFFFFF;padding: 0px;margin: 0px 6px 6px 0px;}
Bytte koden i stilmallen (där jag raderat koden innan), men prickarna är kvar… :) adressen är malinnilsson.webblogg.se
Menar alla bilder i inläggen, men nu sitter de också runt profilbilden eftersom jag lagt in den i kodmallen.
Några andra tips?
Du borde hitta detta i din stilmall:
img {
padding: 1px;
border: 2px dotted #FF8080;
}
Ta helt enkelt bord kodraden i fetstil.
Har provat att ta bort den raden, kopiera in den texten jag fick förslag på förut, valt att göra prickarna vita - ingenting fungerar…
Har du tagit bort den nu? Jag ser den nämligen fortfarande i Inspect Element. Du kan även testa att byta ut det mot border: none;
Jag och catilous pratar ju om olika selektorer (jag pratar om img och hon pratar om .image), så se till att du har gjort rätt där.
Har det hjälpt?
Hittade "img" och skrev none och nu är de borta! Tusen tack för hjälpen! :)
Kanon bra! 
Bra att det ordnade sig! :)
Du kanske kan hjälpa mig med att få tillbaka min "Äldre inlägg" . Den finns nämligen inte. Vet inte vad jag lyckats med..
#12 Tyvärr vet jag ej hur man gör.. om det går längre. Har aldrig använt det det.
#13 Ah :P tusan också xD