Foto och blogg
Ni som har fotobloggar, vad tycker ni bäst om att fota och visa upp på er blogg?
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Djur om dom står stilla och blommor för att dom är stilla :P typ ^^
#1 vad använder du för kamera?
Jag har ingen fotoblogg men jag svarar ändå för jag fotar en massa!
Jag älskar att fota djur i rörelse, just då det är en stor utmaning. Har två råttor som jag älskar att fota då de aldrig är still, och man blir då överlycklig ifall man får en bra bild. Annars gillar jag blommor, men då måste det finnas något speciellt med bilden annars blir det bara "en till blombild" som vi redan har så många av, samma sak med vattendroppar :)
Sen gillar jag att fota studiobilder på människor, och jag fotar rätt mycket High key, men det håller jag på att lära mig just nu så det är inte helt 100 än.
Gud vad jag babblar på, sorry!
#3 Djur är roliga att fota om man har en bra kamera, har man en vanlig digitalkamera är det inte lika roligt. När jag får pengar till en systemkamera blir det att köpa en =)
vad använder du för kamera?
Är det några speciella blommor du tycker om att fota?
#2 Jag vet faktiskt inte. Det är iaf en hybridkamera som går på vanliga AA batterier. Fungerar nästan lika bra som en systemkamera och ser ut som en med. Men vet icke vad det är för märke ^^
#3 Håller med dig :P blommor är poppis och djur i rörelse är svårt som attan :P
#5 Låter som en bra kamera!
#6 Helt ok och fungerar utmärkt :D Sen redigerar jag mycket av mina bilder i Gimp och internetprogram med så :P
Det gör en himla skillnad att redigera med, om man vet hur man gör vill säga 
#8 Ja, jag är duktig på att överredigera, men oftast blir det så för att jag inte orkar finlira. Mycket sällan jag lägger ner tid på mina bilder faktiskt..
#4 Jag använder en Canon EOS 500D, funkar toppen! :)
Jag gillar de flesta blommor, men med min nuvarande kamera har jag inte macro så då får de gärna vara lite större ^^
Jag redigerar också mina bilder, ibland mycket men ibland lite. Att klona bort grejer tycker jag är skitkul, hehe.
#10 Känns lite dumt att fråga vad du har för kamera när jag knappt vet något om kameror. Forska kan man alltid göra 
Jag lyckades få några bra bilder med digitalkameran i höstas. Dock föredrar jag kameror som är bättre.
Djurbilder är nog det roligaste, enligt mig. Sedan är det väldigt kul om man får något bra porträtt på någon. :) Blommor kan ju, ärligt talat, alla fota med lite tur. Djurbilder kan vara svåra, beroende på vilket djur det är vi talar om. :)
#11 absolut ^^
#12 Så sant så det där med blommor. Det är ju svårt att göra bilderna unika, just eftersom det är blommor ^^