Någon som kan wordpress?
Hejsan!
Skulle vilja ha hjälp med att ta bort den funktionen som gör att man som Läsare kan få upp en bild i jättestort format genom att klicka på de bilder som jag lagt upp i inlägget.
Någon som vet hur man gör?
Vill undvika att folk snor bilder, och det är ju inte lika kul att ha en mindre bild. Kan man ta bort så att det inte går att vänsterklicka o kopiera?
Har kollat lite, men hittar inte hur..
Tacksam för hjälp! :)
Mvh Maria - Medarbetare på Bullhundar iFokus.
Blogg om Chilli & Prince Weightpull-träning.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med hur du gör för att ta bort att dom kan kopiera dina bilder, så hoppas att någon annan kan det. Därimot kan du ju alltid märka dina bilder med ditt namn, om du inte redan har gjort det ? ^^
Fast, jag förstår iförsig varför du inte orkar sitta och märka alla dom bilderna. Så får hoppas att någon annan kan hjälpa dig. Gillar din blogg, har aldrig hört om weightpull innan så ^^
Det är ju iofs en idé, åtminstone när man inte lägger upp så många bilder som du skrev 
Tack! :)
Väljer du en minatyr så blir den klickbar, tror att om du väljer en liten bild eller en stor bild så blir inte bilden klickbar. Jag kan ha fel också. Testa och se om det är så.
Det ändrar du i popupen som kommer upp när du ska lägga in bilder i inlägget, där du kan ändra bland annat titel och beskrivning. Där finns det ett fält som heter "Länkadress". Där trycker du på knappen "Ingen".
Bra Mimmi. 
#5 Tack så mycket! :D Det finns inget sätt att ändra det på alla bilder så att det blir standard? :)
Nej, jag tror tyvärr inte det!
#8 Okej. Då får jag försöka komma ihåg och klicka där varje gång från nu, orkar inte ändra på alla de bilder jag lagt upp tidigare, heeh 
Vänsterklicka o kopierafunktionen antar jag att den inte går att ta bort ^^ Dessutom kan väl alla printa idag så det tjänar väl ingenting till ändå.
En lågupplöst bild är ju mindre användbar än en högupplöst, i alla fall! Så visst kan i viss mån det skydda mot bildstöld om man bara lägger upp lågupplösta bilder.
Nej precis, därför var det så bra att man kunde ta bort bildlänken. :)
Försöker mig på att ändra lite andra saker, men det är lite klurigt att hitta :P
En till fråga, kommer säkert fler ;)
Hur får man in en omröstning i widget-fältet?
Om du använder Wordpress.org så finn det väldigt många plugins, t.ex:http://wordpress.org/extend/plugins/wp-polls/
Annars får du använda en tjänst från en annan hemsida och klistra in HTML-koden de ger dig i en textwidget. Här är några du kan testa:
#13 Okej, det är wordpress.com jag använder. Verkar ju lite krångligare än vad jag tänkt mig. ^^ Men får finula lite på det.
Jag har hittills bara använt de orginaldesigner som finns. Vart/hur ändrar man HTML-kodningen?
Testade med Polldaddy. Har fått till hur man lägger in frågan i ett vanligt inlägg, men inte i sidebaren..
Hittar inte heller vart/hur ändrar man HTML-kodningen?
Du lägger till en textwidget och klistrar in HTML-koden rakt där!
Tack! Nu hittade jag det! :D