Nya bloggen krånglar!
Hallå! Nu är det så att jag håller på med min nya blogg, men det finns ett problem.. när jag klickar mig in på olika kategorier eller i arkivet så flyttas bloggen och inläggen flyttas så texten hamnar in mot mitten eller ut mot kanten så man inte ser hela texten..
Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men kika in på www.denisesalomonsson.blogg.se och klicka på foto - människor så ser vi vad jag menar.. Någon som vet hur jag fixar detta?
Ärligt talat så behöver du se över hela din kod. Det går inte att lösa ditt problem med bara en åtgärd, eftersom hela bloggen är fylld av fel. Hjälper jag dig att ordna just detta specifika problem kommer det att uppstå tusen andra. Hela uppbyggnaden behöver göras om. Jag skulle nästan rekommendera att börja om från ruta ett.
#1 förstår inte då jag började med den för två dagar sedan, fattar inte vad som har gått fel..
Nu ser jag ingen inläggsruta…
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Själva grundstrukturen med grunddivarna (wrapper, header, content och side) är inte gjord på rätt sätt - vilket leder till att väldigt många andra saker också är fel. Tänk dig att själva skelettet till bloggen är felbyggt, då måste man fixa till det innan man börjar gå in på mer kosmetiska fel. Förstår du?
Jag har kikat nämre nu och kategorisidan ser okej ut, så du får utgå från strukturen du har där och försöker fixa till resten av sidorna.
Kolla gärna på onlägget om bloggdesign o se om du hittar nån design o börja om från början för dom är proffessionellt gjorda.
#7 tänk på att hon inte lär sig något själv på om du hjälper henne. Man lär sig bäst genom att lösa problemet själv. Självklart kan man hjälpa till!
Det som jag inte förstår är att när man trycker på en av kategorierna så kan det se bra ut,men när man trycker på en annan så kan allt se helt fel ut.. hmm återställde alla kodmallar utom framsidan och började om men det verkar inte vilja bli rätt ändå
har du testat att uppdatera din blogg? ibland kan det vara lite segt innan man ser ändringarna på bloggen.
#10 jaa, flera gånger..
Fortfarande krångel?
Var inne och kollade på din blogg och ser att du fortfarande har problem med din blogg.
fortfarande krångel, förstår inte varför det bara är på vissa kategorier det krånglar, jag menar, det är ju en och samma kodmall?
Säg till om du vill ha hjälp så maila dina inloggningsuppgifter så kan jag försöka om du ger upp
Anledningen till varför det ser olika ut på olika kategorier är nog för att sidomenyn positionerar sig i relation till inläggsdelen. Därför blir det fel när det inte finns några inlägg.
Jag skulle nog återställa bloggen till någon av de färdiga temana blogg.se erbjuder och sedan börja om från början.
Har du fått ordning på det?
#17 har inte fått ordning på det, du får gärna försöka! mejlar mina uppgifter
#18 börja om från början med nytt tema annars som mimmi skriver.