Föräldrar som läser din blogg?
Hej!
Har en liten fråga (spec. till dom yngre). Vad tycker ni om att era föräldrar läser eran blogg?
Jag har aldrig sagt min bloggadress till nån av mina föräldrar.
Men nu när jag satt vid mammas dator (sitter nästan aldrig där) så upptäckte jag att min gamla blogg "kom upp" om jag skrev ett "L" i adressfältet, sådär som det gör med dom sidorna man besöker ofta…
Jag var tvungen och kolla och skrev in ett "E" istället och självklart hittar jag min blogg där också. Jag är inte alls glad på det, känner liksom att någonting kan jag ju få ha för mig själv, men samtidigt vill jag inte ha den lösenords-skyddad eftersom det ändå är roligt att ha Läsare, få kommentarer osv.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra, jag har ju ändå Läsare som klickar sig in på min blogg varje dag och om jag byter bloggnamn kan jag inte skriva ut det nya namnet på den gamla bloggen för då hittar ju mina förä'ldrar min nya också.
Så, nu har jag lite beslutsångest, iofs. skriver jag inget "privat" eller så på bloggen men gillar fortfarande inte tanken av att mina föräldrar läser min blogg.
Så vad tycker ni? Är det okej att era föräldrar läser eran blogg? Ni som är föräldrar här inne, läser ni era barns bloggar?
Nej, bloggen vill jag helst ha för mig själv, så jag brukar bara se till att radera historiken när det gäller just bloggen när jag suttit vid datorn :)
#1 Jo, men jag har lösen på min dator så dom kommer inte in där. Dom kommer inte in på den via min telefon heller och jag har aldrig varit inne på blogg.se eller någon av mina bloggar på nån annan dator, så jag vet inte hur dom har hittat den heller :/
Men det är väl bara att komma på ett nytt bloggnamn och börja om med 0 Läsare igen, Suck.
Har samma problem, vågar knappt skriva något på min blogg nu när jag vet att min mamma läser den :/
Hade blogg förut. La ut ett inlägg på Facebook, för att fler skulle läsa. Lillebror såg, berättade till mamma och jag tog beslutet att sluta blogga. Har inte lust att börja blogga igen efter det… :/ Nuförtiden är lillebror aldrig inne på Facebook, och jag har inte accat varken mamma ellr pappa. Och det är typ bara jag som använder denna dator, oftast. Men när jag bloggade, använde jag en annan dator, där man kan ta bort hemsidor man varit inne på. :''D
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Har ju iofs. länkat min jättegamla blogg på FB.
Inte vän med någon från min familj men några från släketen, men den bloggen tog jag bort utan att länka till min nya blogg. Men jag tänker fortsätta blogga.
jag ser inga problem med att min mamma läser, hon har gjort det sedan ett tag tillbaka. Dessutom behöver man inte ange en massa hemligheter på bloggen. Vill ni ange hemligheter kan ni låsa inläggen så bara ni kan läsa dem.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Tycker inte om att min mamma läser min blogg , men jag har inget att dölja.
Skriver det som har hänt , och om mamma nu vill läsa det , då läser hon det.
Internet är en fri plats , och jag kan ju itne säga att 'min familj får inte läsa min blogg '
hur mycket jag änn vill.
Men som sagt , har inget att dölja , och skriver inget negativt på min blogg så mamma får väll läsa den hur mycket hon vill!
Jag få ju besökare så! 
Sen hur hon uppfattar det , får hon prata med mej om.
Nu är jag visserligen själv mamma men mina föräldrar läser min blogg, det är jag helt okej med. Tycker det är jätteroligt och vill gärna att de är där och läser, speciellt eftersom vi bor i olika städer.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#8 Visserligen är vi lite äldre och vet att man inte skriver vad som helst i bloggen. Men det lär man sig nog efter att man har bloggat ett tag.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#9: Ja, det är nog sant! :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Min mamma läste min gamla blogg, liksom mina lärare… Det är klart det påverkade mig, jag tänkte mer på vad jag skrev. Men samtidigt hade jag ingenting att dölja. Just då var jag mycket mer öppen om hur jag mådde på bloggen, var djupt deprimerad då. Idag försöker jag hålla skenet uppe på ett annat sätt.
Jag skulle aldrig ge mina föräldrar min bloggadress frivilligt dock. Känns lite drygt att de ska läsa allt man skriver dock, men det är ju ett val man får räkna med om man har en blogg. Slutar man blogga för det, kanske man ska fundera på hur man känner ifall ens blivande chef läser bloggen, t.ex?
Mina föräldrar läser min blogg, tycker inte det är så jobbigt. Sedan min mamma började läsa min blogg så skriver jag bättre, alltså inga svordomar och försöker undvika använda ordet "skit" haha för det gillar hon inte. :P
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Jag tror min mamma läser min blogg för hur annars skulle hon veta om mina "problem" med ärren på min arm. Eller så har syrran skvallrat för där vet jag att hon läser.
Jag bryr mig inte riktigt om min mamma läser. Och är det som så att man reagerar över en sån grej, så tycker jag att man ska börja fundera på varför man bloggar överhuvudtaget. Jag menar bloggen finns på internet (vem som helst kan läsa)
#14 Asså jag lägger inte ut något privat eller så på bloggen skriver om mina fem kaniner, så det gör ju egentligen inte så mycket att hon läser den.
Blev mest sur på att hon har snokat reda på den. 
Min pappa läser mig blogg men det gör inte mej så mycket då det är lättare att skriva av sig på en blogg än att säga hur man mår (bloggar en del om psykiska sjukdomar)
Jag skriver ut min bloggadress på facebook äkert 5 gånger om dagen, så jag är inte så hemlig av mig.
Jag tycker inte att det gör något om de läser, jag är ju deras dotter och har inget att dölja. Sådant som är superhemligt skriver jag inte där heller.
Har hänt någon enstaka gång att jag lagt ut lite avslöjande bilder eller så som min mor kommenterat, men sedan är det ju faktiskt så att det är jag som bestämmer hur jag väljer att visa mig själv på bild. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Precis #17! Pappa kan ringa o kommentera min blogg o att jag inte borde lämna ut det eller det, eller tvärtom att jag borde skriva om det eller det… Men det är min blogg o jag bestämmer!
Min mamma läser min blogg. Och min mormor :P Men jag har aldrig brytt mig speciellt mycket om det. Dom få ta det som kommer och bryr mig inte såmycket om dom läser och kommenterar den. Jag är ju jag, och jag skriver ärligt. Så dom får ta det som det är, jag bryr mig inte :P
Dom läser den, o det är väl ok, men jag kan inte skriva sånna saker som jag inte vill att dom ska veta, som jag egentligen vill skriva, det e ett problrm :/
Kram Xia
bloggen
Instagram: Xiah
twitter: Xiah
wordfeud: xiahallding@hotmail.com
Min pappa och mamma har tittat in på bloggen någon gång, framför allt mig pappa.
Antar att min syster har stört sig på något jag skrivit och då visat mamma och pappa.
Då jag skriver rätt personligt ibland om mina egna åsikter så tycker jag att det blivit rätt pinsamt när ens pappa kommer fram och börjar berömma en för att man skriver bra osv.
Har dock sagt till att om man skulle kunna blocka IP-adresser så hade jag blockat eran (mamma & pappas). Tror inte att de läser den nu. Dock är mamma pigg på att ge ut adressen till alla hon känner, vet verkligen inte varför.
Mvh Linnea Matros