Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: storbloggare
Läst 1353 ggr
StrongHearts
0

bara jag som inte gillar storbloggare?

har då och då tittat in på storbloggare som blondinbella, kissie och ett par andra storbloggare… men för mej känns dessa så ytliga :/

allt är bara om kläder, fika eller umgås med bästa vännerna (alla deras vänner är ju bästa vänner!)

är det bara jag som inte gillar dessa bloggare?

däremot kan jag förstå att ungdomar dras till dem då de skriver mycket om mode och smink… det enda positiva är väl att vissa av dem är förebilder på olika sätt

beem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag håller med dig. Jag gillar inte alls dessa opersonliga bloggar. Tyvärr är det mängder av unga tjejer som tar efter.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

StrongHearts
0

1# ja det är ju det :/

Fridaaaa
2

Läser aldrig dem. Gillar inte dem, speciellt inte Kizzie, hon har ju inte alla hönsen hemma :S

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

StrongHearts
0

3# skrattar

MajaL
0

Håller med er.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fridaaaa
0

#4 Sant ju ;)

Anmaja
2

Citat "det enda positiva är väl att vissa av dem är förebilder på olika sätt"

Jag tycker verkligen tvärtom att det är hemskt att så många unga tjejer ser upp till de här bloggtjejerna!

Anmaja

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh

MajaL
1

#7 Ja, just det tänkte jag också på. Det är inte alltid man är en bra förebild, bara för att man är en förebild. Tycker de flesta är urusla förebilder.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Fridaaaa
1

#7 Ja håller med!
Många storbloggerskor är inga bra föredömmen eller förebilder :S

Moa-16
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#7 Jag tycker faktiskt blondinbella verkar vettig. Läser inte hennes blogg, men hon har ju bla skrivit en bok för att stötta unga tjejer!

MajaL
0

#10 Ja, det har du förstås rätt i… Finns kanske undantag. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Trin
0

#1 Håller med , tyvärr är det för många små tjejer som tar efter. Har sett att mammabloggar där unga tjejer skriver börjar bli mer och mer populära inget fel med det. Men oftast tas bara dessa bloggar upp allt gulli gull och inte hur jobbigt det igentligen är att ha en liten bebis.

Där kan man se en massa unga tjejer bland kommentarerna som skriver att de också vill bli gravida och då kan de vara tjejer mellan 13-17 år som skriver detta.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

MajaL
0

#12 Det var en mycket klok iakttagelse, det har jag faktiskt inte tänkt på. Det har du alldeles rätt i.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Trin
1

#13 Tack. Ja tyvärr är det så det verkar vara en trend att skaffa barn när man är ung och skaffa sig en blogg.

Många av dessa ungar fortsätter ju bara sitt liv som vanligt (innan de blev med barn). Och det ser ju de som läser och så tror de att det bara är guld och gröna ängar att ta hand om ett barn. Detta gäller ju inte alla unga som bloggar.

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

StrongHearts
1

14# usch vad hemskt :(

man ska, enligt mej, vara klar med skola innan man skaffar barn. då menar jag gymnasienivå. detta för personens bästa och barnet med.

dock händer det olyckor (som med min granne som fick veta att hon skulle föda när hon åkte in på akuten) och det slutarväl

men som du säger, fler borde ha med den nakna sanningen om barn :)

Wand
0

Jag läser enbart mina vänners bloggar, vilket är 3 stycken. Tycker själv att det är ganska jobbigt att hålla reda på massor med bloggar att följa, haha. Men jag har aldrig någonsin funnit tjusningen i storbloggarnas bloggande. Obestämd

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

molllyr
0

Gillar blondinbella, men inte för att hon fikar och fixar naglarna, utan för att hon är en ung tjej som är riktigt duktig på det hon gör.

Eftersom jag inte är intresserad utav smink och sådant, så är det lättare att beundras av "det som är viktigt här i livet" = dra in pengar. Det kan hon och därför är hon en bra förebild tycker jag.

Amalia.wahlström
0

jag håller med! jag avskyr "blondinbella" och dom där…

Fridaaaa
0

#15 Märkte hon inte att hon var gravid?!

BuxXum
0

#1 Nej, jag gillar inte storbloggare, fårstår inte varför folk vill veta vad de människorna gör om dagarna o.O Ser inget intresse i alla kolla på bilder när Kissie fester eller cambilder på henne… Nejmen, nej, gillar inte alls de bloggarna.

Samma med dehär mammabloggarna som börjar komma fram nu på senaste tid "Greta - Mamma till Hans" eller liknande "20 och trebarnsmamma" nej, jag tycker inte sådant är intressant att läsa :P

Dock ser jag inte ner på folk som tycker det.

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

[Vargöga]
0

Håller med. Läser inte storbloggarna för jag finner inget intresse bland dessa bloggar. Men om någon tex länkat till en härifrån BiF så har jag gått och in och tittat.

Även om jag är mamma själv så orkar jag inte heller att läsa alla dessa mammabloggar även om jag tittar in på några enstaka nångång ibland. Jag kan själv skriva om mina barn men det blir inte så mycket men nåt inlägg nu och då.

[stjej]
0

Den enda jag följer är Hanna Widerstedt men det är ju för hon är så korkad så man börjar undra om hon fejkar eller ej. Annars följer jag inte storbloggare för som sagt det är bara utseende o bantning o kläder o fest o smink o blablabla

Amalia.wahlström
0

Om någon här inne gillar hästar så är linnolsson.se en jättebra blogg för hon är äkta och jobbar hårt för att nå sina mål! Men hon är den enda storbloggaren jag följer ;)

NinjaKakan
0

Jag följer både Kissie,Paow, Hanna W, jockiboy och tyra. Alltså en hög av kändisbloggar men jag ser verkligen inte upp till dom. Jo Tyra gör jag, för gillar hennes ärlighet.

Jag gillar inte ytlighet och beblandar mig inte med folk som är fejk men jag det jag gillar med Kissie och Hanna W t.ex är bara att dom är bara så knäppa och allmänt crazy. Jockiboy tittar jag bara på när Hanna W har skrivit något om han då jag inte har såmycket intresse att sitta och glo på en penis -__- . Paow är en vild knäppgök och gillar hennes stil med kläder. Och Tyra är ärligt och dessutom delar hon ett av mina största intressen, hästar.

Oftast händer det så mycket saker i deras liv som gör det intressant att följa..

Men det är min åsikt :)

lydds
0

Även jag följer Kissie, Paow, Jockiboi, Dessie, Gaybloggen, DennisM och några andra.

Dels för att både Kissie och Gaybloggen har börjat bli lite mer personliga och har faktiskt riktigt roliga bloggar. 
Jockiboi & DennisM läser jag mest för att båda provocerar så enormt och jag tycker att det är himla roligt att läsa alla korkade kommentarer som folk lägger i deras kommentarsfält.

Följer nästan alla "stora" bloggare, de ger en inspiration på något konstigt sätt. Men jag har då aldrig tänkt tanken att försöka bli så smal som kissie eller ta barbiedroger som Amir.. hm!