Att inte vilja läsa vidare
Vad får er att inte vilja läsa vidare i en blogg?
Jag återkommer inte om det är slarvigt skrivet, felstavningar och särskrivningar. Nåt enstaka stavfel är okej för alla är vi mänskliga men återkommande fel är inte vanligt mäsnkligt fel anser jag.
Text som är skriven utan radbrytningar är svåra att läsa.
Saker som inte får mig att återkomma är när folk skriver för mycket talspråk, t.ex "Ida var jaaah på stan, o ja e så glaa".
Eller väldigt mycket stavfel, eller för mycket svengelska.
Oseriöst intryck helt enkelt.
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.
Jag återkommer inte till en blogg om det är långa texter och ett ointressant ämne.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
#1 Just det, det glömde jag.
Jag är en sådan som "läser" bilder. Kan inte hjälpa det då jag är fotograf, så det är väl någon form av yrkesskada, haha 
Så bildlösa inlägg tycker jag är tråkigt, samt långa tråkiga texter.
Håller med er andra. Sen om det bara handlar om samma sak i varje inlägg eller allt personen som bloggar gör är att klaga på allt o alla!
Olika saker som får mig att inte vilja återvända:
* För många hiss och diss inlägg
* Upprepade inlägg ovanför varandra. Ex; "Dagens blogg". Irriterande om det är en anmälningstråd, sedan därefter vinnaren, så ett inlägg om vad som helst, så kommer det dagens blogg igen och börjar om… Finns ju inget annat att läsa än att de har dagens blogg då!
* För mycket stavfel, eller som Malin säger i #1, för mycket talspråk.
* För många bildlösa inlägg, och text utan radbrytningar eller för mycket svengelska.
Om jag kommenterat bloggen, t.ex "Vad trevligt med middag ute!" och personen svarar "Ja, det var trevligt" är den bloggen bannlyst hos mig sedan. Tycker det är så fruktansvärt tråkiga svar, att jag tappar intresset för att skriva mer i den bloggen. 
Först och främst handlar det för mig såklart om att bloggen ska handla om något som jag är intresserad av. Men om vi bortser från detta och säger att bloggen handlar om något jag är intresserad av är det främst detta som får mig att inte vilja läsa vidare:
- Alltför många språkliga fel. Det kan vara allt från felstavningar, särskrivningar till allmänt taskig meningsuppbyggnad.
- Att inte hålla sig till ämnet. Om bloggen säger sig vara en fotografiblogg och jag följer den för att jag är intresserad av foto är jag inte intresserad av att se inlägg som behandlar t.ex. mode.
- Inte hela inlägg i RSS-flödet. Detta gör mig galen. Jag använder Google Reader till att följa bloggar, och i många fall är jag tvungen att klicka mig in på bloggen och läsa inlägget där. Meningen med att använda en RSS-läsare är ju för mig att kunna läsa allt på samma ställe. Många bloggar som gör så har jag valt att sluta följa.
- Om jag inte använde mig av en RSS-läsare: Dålig design. Och då handlar det sällan om att bloggen är ful (bara om den är väldigt, väldigt ful), utan snarare svår eller jobbig att interagera med. Det kan handla om typsnitt och textstorlek som är svåra att läsa, dålig kontrast mellan bakgrund och textfärg, menyer som inte går att använda och så vidare. Allt som gör det svårt för mig att läsa och navigera mig runt på bloggen.