Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtjänster-och-sidor
Läst 1932 ggr
tourettebloggen
3

Tips för att sprida bloggar

Jag vill nå ut till så många som möjligt med min blogg då jag skriver om viktiga saker. Mitt mål är att flera ska lära sig om funktionshinder så som ADHD, Tourettes, OCD, Asperger och även många andra nedsättningar som jag skriver om.

Har ni tips på hur jag ska göra?
Kolla gärna in: Tourettebloggen.se

Samuel

http://www.tourettebloggen.se/

Jess89
1

gör reklam för din blogg och kommentera andra bloggar så kommer fler och fler hitta din blogg och tipsa andra om din blogg.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

monstermash
1

Sprid den, överallt, utan att spamma.

T.ex kan man precis som #1 ha den som text under varje inlägg om man är insidermedlem på iFokus, vilket leder till åtminstone något mer klick. Var med i många "Dagens blogg" för en chans att vinna. Priset i sådana tävlingar är i princip alltid att du får en länkning, vilket åtminstone ger dig några klick.

Registrera dig på hemsidor som gör att du kommer upp där så fort du skrivit ett inlägg på din blogg. Samt kommentera mycket andra bloggar, UTAN att göra reklam för din egen blogg. Det värsta du kan göra är att skriva, "besök min blogg" på någon annans blogg, då kommer ingen vilja kolla in den. Kommentera relevanta saker i inlägg så ökar du såsätt chansen att folk klickar sig in på din blogg. Du kan t.ex skriva, under Namn; "[Ditt namn] - Att leva med fuktionshinder."

Pratar du internet med någon IRL, nämn att du har en blogg och ge bort adressen!

Vill du ha mer tips rekommenderar jag dig att googla.