Au Pair-blogg
Ja, jag håller nu på att planera Au Pair-resa för troligtvis ett år. Jag ska inom kort ha möte på skolan för att se om jag kan ta sabbatsår och alltså skjuta upp studenten med ett år, och då jag väl får klartecken om det så kommer jag att fixa familj. Har redan kollat en del och hade först planerat att åka i juni, men det känns som att det kan vara skönt med ett riktigt sommarlob innan man åker, så om det blir av så blir det i juli eller augusti.
I alla fall, det faktiska syftet med denna tråd är helt enkelt om det finns intresse för en Au Pair-blogg om resan går enligt planerna? Jag kommer åka till England och i sådana fall blogga om dels hur det går till (alltså innan jag finner en familj) samt under vistelsen; hur det är att jobba med en familj och deras barn, vad de huvudsakliga sysslorna är och lite om hur dagarna blir. Även hur det ser ut i ett annat land och lite fritidsbloggande, såklart!
Så, vad skulle ni i sådana fall tycka om den idén? 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Jag tycker det låter intressant! :)
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Jag har läst en del sådana bloggar. I början är det väldigt bra uppdatering, sedan sackar dem efter, sedan blir det ärligt talat inte intressant längre. Det är inte intressantare än en vanlig vardagsblogg, enligt mig. Nu vet jag visserligen inte hur du skriver men det är min åsikt.