Äntligen fredag!
Äntligen helg igen, vad ska ni hitta på i helgen?
Mina planer är att försöka plugga lite matte inför provet som jag har planerat att göra nästa vecka. Men eftersom att vi har besök så får vi se hur bra det går. Kan eventuellt även bli att läsa lite i boken kråkflickan som jag nyligen köpte.
Trevlig helg alla bloggare!
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Blir en massa plugg hela helgen, svenska och matte… Usch, nu vill jag har lov!
När har du påsklov? Alla har ju lov olika veckor. Låter inte det minsta roligt. Vad ska du plugga i matte och svenska? både svenska är bättre än matte men inga favoritämnen.
Min helg började redan igår eftermiddag, när jag och min familj for upp till en liten by i Västerbotten. Där ska vi pimpla och umgås med mins kusiner. Supermysigt!
Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.
#3 Låter väldigt mysigt! :)
Jag skall bara vara hemma på lördag. På söndag skall jag på vattengympa och ett trevligt möte med några från Klubbhuset. 
#5 skönt med dagar då man är hemma med. Badhus är alltid trevligt var tyvärr inte igår jag var och badade.
Detta är inte ett anmält badhus så jag slipper alla andra. Detta är en rehabiliteringsbassäng.
kanske skulle behöva sådant med eller i alla fall simma, har problem med mina knän.
Ska göra högskoleprovet imorgon, så tar det lugnt ikväll ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#2 Vi har lov vecka 15! Dock slutar vi halv 12 på måndag, vanlig dag på tisdag, börjar halv 12 på onsdag, har dans inför balen halva dan på torsdan och lov på fredan så egentligen är väl inte den här veckan den jobbigaste.. Men ändå.. Va ju beredd att göra matte-provet idag, som du kanske såg på min blogg, men nej, nu har man det kvar..
I svenska är det litteraturhistoria, måste va det tråkigaste vi gjort hittills i svenskan.. I matten är det en blandning av algebra och procent. Jag tror faktiskt att jag föredrar matten ändå, käner att jag verkligen fattar allt inför det här provet, till skillnad på svenskan. Ja mena, när ska jag har nytta av att veta hur Ernest Hemingway, Vilhelm Moberg, Cora Sandel m.fl. skriver..?
#9 Lycka till! :)
#9 Lycka till! funderade ett tag på att göra det också, men söker utbildning utan att ha gjort högskoleprovet :) vad har du tänkt att söka eftersom att du gör högskoleprovet?
#10 Då har vi lov samma vecka då med andra ord, fast jag läser på komvux. men vi har lov samma veckor som de som går i gymnasiet. Låter som en ganska slapp och skön vecka!
Litteratur historia är otroligt tråkigt hade sådant när jag gick i gymasiet med, dock minns jag väldigt lite av de lektionerna. ojdå både algebra och procent på samma gång låter rörigt. Tycker det räcker med ett område i taget. Själv ska jag göra geometri delen på fredag om läraren tycker att det passar henne att göra ett prov. Lycka till hoppas att det går bra! är du bra på matte?
#11 Okej, fast jag går i grundskolan, i 9:an ;))
Ja, förut hade vi geometri och funktioner, förstår inte iden med att blanda massa kapitel.. Ja, jag har faktiskt väldigt lätt för matte, har fått mvg på varenda matte-prov sen åttan när jag nu tänker efter.. hehe lite sjukt egentligen :P nämen, tycker det är helt okej också, så länge man jobbar i boken och sånt. Genomgångar är världens tråkigaste, och nu har vi världens mest perfekta lärare, eller ja, hon gör allt såååå perfekt, så vi har genomgångar hela lektionerna, därför blir det inte alls kul med matte längre. Fast hon är ändå en sjukt bra och snäll lärare.. haha kan inte riktigt bestämma mej.. ;))
Jag fick egentligen inte godkänt i grundskolan, men hon gav nog godkänt för att slippa en massa problem. Tyckte inte om våra mattelärare i grudnskolan eller gymnasiet och har alltid haft svårt för matte så nu har jag extra stöd på komvux. Nu har jag en jätte bra lärare, tycker han är jättebra. Komvux har jag bara haft bra lärare.
Du ska vara glad för at ha lätt för matte, den går mig på nerverna det är tredje gången jag läser a kursen. Men den här gången ska jag klara kursen. A kursen är ju iof en uppeppning av grundskolans matte, men supersvårt ändå.
Då klarar du det här matteprovet med.
#13 Va synd att du inte hade bra lärare "/ Vi hade vikarie i ett år, massa olika dåliga lärare, men i slutet på 8:an fick vi äntligen en "riktig" lärare. Hon är jättesnäll och vill verkligen att vi ska lära oss! Man märker så stor skillnad, andra lärare är lixom "men lär dej bara!", eller som du skrev, ger godkänt för att slippa problem. Om nån har svårt för nåt område så bokar hon typ in en privatlektion på hennes fritid för att vi verkligen ska lära oss! Hon är jättebra, men som jag skrev blir det lite jobbigt för mej, och för de flesta andra i min matte-klass då det är den "bästa", när hon ska förklara en sak i 40 minuter som vi fattade på 5 minuter.. "/
Jag tror att du klarar det nu! Ett stort lycka till iaf! :)
Jag förstår vad du menar. Otroligt tråkigft att det ska vara så, har ni inte olika grupper för hur bra matte ni kan? minns att vi hade olika svårighetsgrader när jag gick. De som var bättre gick snabbare fram i matten och de som var sämre gick fram långsammare. Det kändes bra att ha det så då slipper man känna att man inte är på samma nivå som de andra i klassen/gruppen.
Det har gått mycket bättre nu när jag har "special" läraren. Han är verkligen toppen. Klarade äntligen ekvationer som jag inte har gjort innan. Så har bestätm att det ska gå vägen saknar nämligen bara matte för att få 2500 gymnasiepoäng. behöver det för att söka utbildningen jag komma in på.
Har du några funderngar på vad du vill gå för gymnasieutbildning?
#15 Jo, vi har olika matteklasser som är nivåindelade. Jag går i den "bästa" men vi måste göra samma sak som alla grupper. Skillnaden är att vi kanske gör lite mer kluringar, förberedelser för gymnasiet och sånt. Så egentligen tycker jag det är lite synd att just vi har fått den här läraren, tror dom som har svårare med matte hade haft mer nytta av henne.
Men va kul att det går så bra nu iaf!
Yes, har sökt sam-sam på Blackebergs gymnasium, om du nu bor i sthlm och har nån aning om va det är för skola? ;) Ville egentligen gå sam-media men då de flesta sam-media programmen har så låga intagningspoäng vill jag lixom inte "slösa bort" mina 320 poäng som jag lyckats få när det skulle räcka med 150 lixom.."/ Sen var det inga direkt höjdarskolor som hade sam-media, och den enda som jag skulle kunna tänka mig ligger alldeles för långt bort tyvärr :(