Bloggdesign - hjälp och åsikter!
Hej!
Håller på att göra om min blogg från en fotoblogg till en "gymnastikfotoblogg", alltså lägga ut mina bilder som jag fotar på gymnastiktävlingar ;)
Har två saker jag behöver hjälp med:
1. Menyn! På inläggssidan så flyttas menyn ner, ni vet så den ligger lixom under inlägget och kommentarsrutan? Det här gäller dock bara å inläggssidan så vet inte riktigt hur jag ska fixa det. Hjälp??
2. Åsikter! Funderar på om det är för mycket rosa i designen, så det blir för tjejigt? Vad tycker ni? Borde jag byta färg eller nyans?
Min blogg: rebeccafotar.blogg.se
Användarnamn: hej
Lösen: da
(har bara lösen medans jag gör om den)
Är jättetacksam för svar! :))
1. Har du gjort några ändringar i din stilmall? testa att återställakodmallen och se om det hjälper.
2. Trivs du med rosa färgen du har på bloggen? Du kanske ska ha någon ljusare färg.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
1. Ja, asså ändringar i stilmallen har jag ju gjort eftersom jag har gjort om designen ;) Vill helst inte återställa kodmallen då jag har fixat massa med den men kanske får göra det om ingen vet vad problemet är. Har förresten samma problem med min vanliga blogg rebeccamec.blogg.se
2. Joja, jag gillar den men känner att jag vill att min bilder ska kunna nå ut till alla gymnaster och gymnastikintresserade, så därför känns det lite fel att ha så rosa.. "/
1. Kan ta mig en titt och se om jag kan se vad som inte stämmer. Annars är det enklaste att återställa din kodmall.
2. Då kanske du ska använda dig av någon annan färg.
Hm har du försökt att göra boxar i menyn?
Lite mer gymnastik verkar inte ha någon "rubrik" antar att det ska vara senaste inläggen. Du får nog lägga till det
ovanför- koden.
Jag ser även att din startsida (tillbaka till startsidan) har försvunnit.
"Lite mer gymnastik" är tillbaka till startsidan :)))
Och va menar du med boxar i menyn?? :P
Glöm boxarna.. :) Ska kolla en gång till och se om jag kan hitta felet.
Ledsen har ingen aning om vad som inte fungerar. Hoppas att någon annan kan hjälpa dig.
På din inläggsida ligger div#side innanför div#content, det är det som är felet.
Jag har inga problem med mängden rosa, snarare nyansen. Tycker inte att den känns helt rätt. Lek runt lite med andra nyanser av rosa. Den gråa hovereffekten i huvudmenyn tycker jag inte alls passade in. Välj t.ex. en mörkare rosa nyans istället.
Tack Mimmi. Du är verkligen duktig! :)
#9 div#side låg inte innanför div#content, va jag förstod det som iaf. Har provat att flytta på den lite men vet inte riktigt vart den ska vara..? ;))
Enligt Inspect Element gör den det. #side ska ligga nedanför #content. Du måste hitta stängningstaggen (