Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: kritiktrådar-lätt
Läst 455 ggr
Mimmi
0

Bloggkritik och artikelförslag

Jag börjar känna mig hyfsat klar med min blogg, och vill såklart gärna ha era åsikter och synpunkter. Vad kan förbättras? Är den för tråkig? Då det inte finns något riktigt innehåll än är det alltså design, funktionalitet och layout jag vill ha kritik på.

Designen är responsiv och ska fungera för alla skärmstorlekar och upplösningar (även mobiler och tablets).

Ni hittar den här: http://mimmithorneus.com/blogg/

Den kommer alltså att rikta sig till nybörjare inom webbdesign, nog främst bloggdesign och blogg.se, eventuellt även Wordpress. Har ni några förslag på artiklar? Vad vill ni läsa om och lära er mer av när det kommer till bloggdesign?

bellamollylovee
0

Spännande! En massa Wordpressartiklar skulle jag tycka var skoj.

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Mimmi
0

Jo, vi får se! Känner mig inte riktigt tillräckligt bra på PHP för att kunna skriva utförliga guider och liknande. Men små tips och sådant skulle definitivt funka!

Mimmi
0

Putt!

MajaL
0

Otroligt snyggt! Mycket stilfullt!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

Vad har du använt för sida för att skapa din hemsida? känner mig små itresserad men blir aldrig av att skaffa egen hemsida. Tyvärr är det svåra att veta vad hemsidan ska handla om.

Förövrigt gillar jag din hemsida!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Glorious
0

Jättesnygg och stilren som sagt :) Härliga färger och bra typsnitt. Jag själv skulle önskat bara något svagt fint mönster till bakgrunden kanske! Men det duger verkligen bra som det är också :)

Ska bli jätteroligt att kunna följa din blogg :D

Mimmi
0

Jag har använt mig till Wordpress och ett "skelettema" som kallas för Bones. Men jag har ju inte använt mig av någon sida för att "göra" själva hemsidan. Jag har använt mig av Geany, som är en textredigerare för kod.

#6 Tack! Jag har också funderat på det där med textur i bakgrunden. Får experimentera mer med det!