Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtips
Läst 3642 ggr
[Vargöga]
4

Fiffiga länktips!

Tänkte samla lite tips till er om lite allt möjligt. Här finner du bland annat information om hur du länkar på iFokus samt hur du länkar till ett specifikt inlägg på din blogg.

Hur ni länkar på iFokus?
Markera ordet eller orden som ni vill skall ingå i er länkning. Klicka sedan på kedjan efter sifferpunkterna. Då kommer det upp en ruta och på den översta raden skriver du in din adress till din blogg eller något annat. OBSERVERA att det är viktigt att du skriver http:// före din adress för annars kan det hända att sidan inte hittas. Så tar förgivet att alltid skriva dit http:// före. Detta gäller alla iFokus-sajter.

När du skrivit in din adress så finns det en rad under adressen, klicka i den och välj Öppna i ett nytt fönster. Ta även detta förgivet att alltid välja denna om det är en extern länk det handlar om. Det blir lättare om det är så och slipper gå ifrån iFokus-sajten du är på varje gång. Det är alltså lättare att ha båda flikar tillgängliga och lätt att komma tillbaka till tråden man nyss varit på. Tex ni som vill ha kritik på er blogg så är det lättare att kolla in bloggen om den öppnas i en ny flik för att kolla in bloggen och komma tillbaka till tråden och kommentera.

Hur du länkar till ett specifikt inlägg på din blogg (blogg.se).
Det händer lite då och då att man skall länka till ett visst inlägg på sin blogg. Blogg.se har inte gjort så att man kan klicka på rubriken och sen komma till inläggets översta rad. Tyvärr säger jag bara men inget att göra åt om man inte kan koda själv. Men iaf så brukar man få gå via kommentarssidan.

Det många inte tänker på är att detta (#comment) ord i slutet av adressraden leder direkt till där du skriver kommentaren. Det som stär skrivet hoppas då över. Vad ni kan göra då är att ta allt förutom just detta ord (#comment) och kopiera det som står före så kommer du direkt till inläggets övre del.

Sökning
Mimmi har skrivit en jättebra artikel om just sökoptimering. Kolla igenom denna artikel för den är så otroligt bra och bra förklarat och ni som vill ha flera besökare så är den punkten om bloggnamnet. Läs den och gör det tusen gånger för det är viktigt om ni vill få besökare till era bloggar via Google tex.

MajaL
1

Finfint! Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
1

Kanon bra, tummen upp!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[Vargöga]
0

Tack.

NinjaKakan
1

Bra tips :D

bellamollylovee
1

Toppen!

Kram Emma - medarbetare på Bloggande Ifokus.

Fotoryttarnas.se

Glorious
0

Jättebra :) Har tänkt just på det där med att många länkar med comment så man kommer till slutet av inlägget, vilket jag kan störa mig en del på! Men det är ju inte lätt att veta i o för sig :D bra att du tog upp det :)

[Vargöga]
0

Jo det var därför som jag skrev denna artikel. Glad