Bloggdesignhjälp!
Jag har nyss startat en blogg på www.blogg.no istället för på www.blogg.se då Blogg.no har en bloggapp som funkar på HTC och som man kan ladda upp bilder via mobilen med. Och jag suger stort på att göra headers och bloggdesigns, så jag undrar om någon kan hjälpa mig lite. Jag har ingen erfarenhet av detta eller kodningen. Kan inte betala med riktiga pengar, men kan länka till dig via bloggen i ett inlägg. :) Den behöver inte vara superavancerad, jag behöver egentligen bara hjälp med hur jag ska göra. Om du kan hjälpa mig, lägg in en kommentar! :) Postar detta både i Bildredigering iFokus och i Bloggande iFokus.
Med vänliga hälsningar, Emmy
PS! Lägger inte upp adressen till den direkt här, av flera anledningar, bland annat då jag inte vill att folk ska läsa förrän den är klar med utseendet.
- Emmy,
Sajtvärd för Shetlandsponny på engelska versionen
Jag tycker det är jättekul att fixa med designer så jag gör gärna ett försök! Men vill gärna veta ungefär vilken stil eller om du har bilder som ska sitta på.
Ska jag göra en skiss? :) Är du familjär med blogg.se? Isåfall kan jag säga dig att då är det lätt för dig. Kodning osv är likadan ^^
- Emmy,
#2 Jaha nej.. nu blev det lite fel tror jag. Tänkte mer på headern inte själva designen till bloggen. :P
Jaha.. Hoppsan isåfall :3
- Emmy,
Härligt, hoppas det blir bra till slut. =)
Om det inte är något superavancerat kan jag ordna det :)
6# Det är inget avancerat, tror jag. Jag suger på kodning och design, så jag frågade här. Jag ska lägga upp en screenshot på ett problem jag har med bloggen. ^^
Här är en bild på bloggens 'framsida'.
- Emmy,
Jag är hyfsat nöjd med hur det ser ut där, förutom att den ljusa randen kommer fler gånger.. Och här är en bild på kommentarssidan som tydligen är baserad på temat jag valt och sedan ändrat..
- Emmy,
Det finns ett temat som heter 'Bygg din egen design'.. Ska kolla det. :3
- Emmy,
Okej :) funkar det inte så kan du pm:a mig så ska jag se vad jag kan göra! :)
Kolla in den.. Behöver fortfarande hjälp, då designen inte ser så kul ut just nu :(
- Emmy,
Vad är det du behöver hjälp med just nu?
Jag vet inte hur jag ska koda för att få den att se bra ut.. :( Och jag kan inte göra headers :/
- Emmy,
Jag tänkte om det är något specifikt problem du har, eller om du helt enkelt vill att någon gör din bloggdesign åt dig? 
Alltså, jag vill bara ha hjälp med header, bakgrund och fixa fram en meny som mest. Det som betyder mest är dock headern :3
- Emmy,
Vad använder ni för program när ni fixar era bloggars kodning och bilder..?
- Emmy,
Till bilder använder jag antingen Photohop, GIMP eller Inkscape. Till kod använder jag Geany eller så redigerar jag direkt i textrutan på blogg.se (om det nu är blogg.se jag ska designa till).
Om du inte vill betala för ett redigeringsprogram så funkar gimp utmärkt :)
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
Ja gimp är som photoshop i princip. Fast gratis! Suveränt! 
Nu ser designen på bloggen ut såhär: www.potatisen.blogg.no
Vill bara ha hjälp med två saker: Menyn och headern. Jag vill ha fler 'menysaker' och en fin header :3
- Emmy,
Ska testa med blogg.no (gillar att testa olika) :)
/Josefin
Kolla in bloggen och säg vad ni tycker. :3 Hittade denna på www.designadinblogg.se
- Emmy,