Tycker den är jättehärlig. =)
Sedan gillar jag egna domäner, det ser snyggt ut och känns seriöst. =)
Roligt med "tavlorna" i headern. Ser lite annorlunda ut. Gillar också egna domännamn men jag själv har inte råd med det just nu. :p
#1 tack så mycket! :-)
#2 Jaa, jag satt och tänkte på saker jag måste köpa när jag flyttar, så kom jag på det med tavlorna!
Tycker det ser bra ut! Du har valt en färg och hållt dig till den, utan att den tar över för mycket. Kombinationen av den blåa och den guldiga färgen i din header fungerar också på ett bra sätt!
Har några detaljer att kommentera på, dock.
För det första tycker jag att du har alldeles för mycket skugga på dina rubriker, det blir jobbigt att läsa. Testa att göra skuggfärgen ljusare.
I sidomenyn skulle jag vilja se att det var mer margin under rubrikerna, just nu ligger de väldigt nära det som kommer under. Brödtexten i sidomenyn är även väldigt liten. Att sätta brödtext till 16px och sedan anpassa resten av storlekarna till det brukar vara en bra tumregel. Hellre för stort än för litet.
Ett annat misstag du har gjort, som är väldigt vanligt, är att du har blandat för många olika typsnitt. Du har Verdana i din brödtext, Georgia i dina rubriker, Tahoma i entrymetan under inläggen, Courier New i entrymetan ovanför inläggen och ytterligare ett typsnitt i din header. Jag skulle föreslå att du väljer två stycken typsnitt som du håller dig till - en till brödtext och metainformation (kommentarer och så vidare) och en till rubriker och headern. Du kan sedan särskilja dem mer genom att använda dig av olika färger, vikter och stilar.
En annan sak är att det är göra det smidigare för dina Läsare genom att göra din header till en länk till startsidan.
Jättefin blogg ju :) bra att du nischat dig och domännamnet är ett stort + !
Jag skulle dock vilja ha lite olika nyanser eller olika färger som ändå passar tillsammans, känns som det bara är guld och blått på din blogg liksom :) försök också använda bilder i inläggen som täcker längs hela bredden på själva inläggen. I a f. jag ogillar små bilder :)
Jättefin blogg! :)
Nu är designen helt ändrad igen! Vad tycker ni om den? Förhoppningsvis stannar denna längre…!
Headern & designen var helt galet snygg faktiskt :) färgerna och bilderna! Applåd för den :D
Men stör mig fortfarande på att vissa bilder inte täcker från vänster till höger i inläggen, du kan ju åtminstånde centrera dem då. Och nu är dom stora bilderna för breda för inläggen också?
#8 Tack så mycket! :-)
Jag har en kod som rundar kanterna på mina bilder och av någon anledning förminskas bilderna väldigt mycket? Alla bilderna är uppladdade i 700px föutom den bilden som rör sig som råkade bli större…
Ta bort height: 100% från .image i din stilmall så löser sig problemet med bilderna.
#10 TACK så mycket! :-D
Ser väldigt mycket bättre ut nu :)
Ja det blev faktiskt bättre!