Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 932 ggr
DeniceP
0

Vad gör en djurblogg?

Jag har en fråga till alla er.

Vad vill ni läsa om i en blogg som främst kretsar runt hundar men även andra djur?

Jag har både hundar (varav en är en 12veckors valp), katter, hamster, gerbiler och snart även möss.

Tänkte starta upp en ordentlig blogg, och eftersom mitt liv kretsar runt mina djur, kommer ju nästan allt att handla om dem, men vad vill ni som Läsare läsa om? Deras vardagsrutiner, träningar och träningsmetoder, åsikter om andras metoder eller vad?

Ge mig tips och inspiration nu folk!

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!

MajaL
0

Vardagen tror jag. Men egentligen allt möjligt. Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

ajik
0

vardag, trick och tips, eventuella tävlingar, träningar, framsteg osv :)

kika gärna in på min hundblogg!  http://majkens.blogg.se

En blogg om mig och min fralla! http://majkens.blogg.se

Amorita
0

jag gillar mycker bilder :D

Mimmi
0

När man startar upp en blogg med målet att folk faktiskt ska läsa den måste man tyvärr ha lite reklamtänk och inte bara skriva för sig själv. Vad lockar till sig Läsare? Vad vill folk läsa? Vardagsbloggar om helt vanliga människor lockar oftast inte så mycket.

Att skriva kortare artiklar eller förklarande texter är alltid bra. Det drar till sig mycket trafik, eftersom sådana inlägg innehåller ord som många söker på. Ett inlägg där du går igenom olika träningsmetoder ger ju fler sökträffar än ett inlägg där du skriver att just var ute och gick med hunden.

Inlägg som kan skapa diskussion är också alltid bra och kommer att dra till sig många Läsare, t.ex. dina åsikter om andras metoder. Tips och råd tror jag också alltid uppskattas. Tänk på hur man googlar. Oftast har man ett problem man behöver hjälp med, så försök ta upp sådana problem i din blogg!

Självklart är det inte hela världen att skriva vardagsinlägg ibland. Men basera inte din blogg på sådana inlägg, då kommer den aldrig att få riktigt många Läsare. Om du ändå känner att du vill skriva en vardagsblogg, försök hitta något unikt med just din vardag och fokusera på det.

DeniceP
0

Meningen med bloggen är just att jag ska skriva åsikter om olika träningsmetoder och annat. Berätta om hur jag tränar mina egna hundar, hur jag vill träna hundar i framtiden, åsikter om olika foder och liknande.

Självklart kommer det att komma med en hel del vardagsinlägg, men, mina hundar är ju min vardag.

har även fått tips om att folk ville läsa om hur man bäst tar hand om olika djursorter, så en del sådant kommer också att komma med Glad

/ Denice, Oddpaws Råttuppfödning
Bloggar på Tassliv, hur det är att leva med tre hundar och övriga djur!