.se eller .com?
Hej!
Jag ska flytta över min blogg till en egen domän då det blir lättare för Läsare och för att jag vill det.
Problemet jag har är, ska jag ha .se eller .com eller .nu? Och funderar på att köpa via Loopia, har någon av er köpt domänen därifrån?
Är det bra?
Skulle vara supertacksam för svar! :D
Jag tycker att Loopia är smidig och bra. Kunde lätt fixa med inställningarna så det gick att ändra domänet på bloggen.
.se tycker jag:))
Jag har köpt från loopia, dem är grymma!
Och .se är bäst! 
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Om du skriver på svenska, kör på .se.
Okej, tack för svaren! :D
Vilken bloggportal har ni? Går det bra om man har wordpress och använda sig av Loopia? :D
Och loggar man in som vanligt då på wordpress? Haha känner att jag inte kan så mycket om domäner…
#5 Du kan lösa det på lite olika sätt. Om du bara köper en domän måste du vidarebefodra din .se-adress till en hemsida som redan finns, alltså t.ex. din nuvarande blogg. Man kommer då till din nuvarande blogg om man skriver in din .se-adress, men din gamla bloggadress kommer att stå i webbläsarfönstret.
Du kan också välja att köpa till hosting till din domän. Hosting är helt enkelt utrymme du köper för att kunna ha din hemsida på. Man måste ju förvara sin hemsida någonstans. Om du köper hosting kan du installera Wordpress.org-versionen på det utrymmet och då är det din .se-adress rakt av som gäller. Wordpress fungerar då som vanligt, men du loggar in genom att gå in på www.domän.se/wp-admin istället. Wordpress.org-versionen ger större möjligheter att t.ex. utveckla egna teman, men även att lägga till funktioner som inte finns i "vanliga" Wordpress. Den versionen av Wordpress är helt gratis.
Hoppas du förstår vad jag menar!
Jag har binero, tycker det är jättebra! .se tycker jag också att du ska ha. 
Okej! :D Tack för svaren!
Jag ska nämnligen flytta tillbaka min blogg till blogg.se pga. vissa anledningar då jag bland annat jag gillar den bloggportalen bäst. Funkar det på samma sätt som om jag skulle ha Wordpress? Jag hade tänkt att bara köpa själva domännamnet och betalar man årsvis? Står bara själva summan men inte om de är per år eller månad. Tacksam för svar! :)
#8 Blogg.se har ju en funktion som gör att du kan byta till en egen domän, så det borde inte vara några problem. Du betalar årsvis, priset du ser är allltså per år.