London Baby
Hej allihopa.
Jag tänkte flytta till London i april och har nu skaffat en reseblogg. Innan flytten blir det mest förberedelser, tankar och planerande men sen i april kan alla följa mitt liv från småstad till storstad.
Har en liten mjukstart nu med ett inlägg per dag men det kommer öka ju närmre det kommer. kommer säkert bli en massa att skriva once in London.
Ska sluta babbla. Tänkte att ni kunde kolla in den och ge mi lite kritik på design. Berätta vad ni tycker om min idé, finns det något intresse i att ens läsa bloggen för andra än mina nära och kära?
-----------------------------------------------------
Jag tycker definitivt att det låter som en blogg som andra än de som känner dig kommer att läsa, så det tror jag inte att du behöver oroa dig för! Akta dig för att ta med för vardagliga och tråkiga detaljer, t.ex. vad du ätit till frukost och att du ska iväg och shoppa. Fokusera på sådant som är speciellt med just att du bor i London. Tänk reseguide men mer personligt och kryddat med egna upplevelser och indside info. Hur är det att bo där, vad är jobbigt, vad är konstigt, vad är roligt, vad är speciellt? Då tror jag att du kommer lyckas superbra!
Tänkte ge lite kritik på din design. Strukturmässigt tycker jag att det ser bra ut! Du har en header som tydligt berättar temat för bloggen. Men jag ser några saker som kan förbättras.
För det första så är din bloggtitel superlång (alltså den man ser längst upp i sitt webbläsarfönster)! Jag ser inte ens hela! Jag tycker att du kan kapa vid "ForMa - Marthinas väg till London".
En annan sak är att jag gärna hade sett att bloggen var centrerad. Det är inte ett jättestort problem, men jag tror att det skulle bli en förbättring. Nu när jag kikade lite närmre ser det ut som att det är lite fel i din kod som pajar positioneringen.
Något annat du borde se över är färgerna. Din bakgrund är rätt ljus och pastellig, inte så knallig. Medan dina andra färger är väldigt starka och gälla. Använd istället den rosa du redan har i bakgrunden! Den svarta skulle jag sänka mättnaden något på, så att den inte är helt svart.
Det ser lite konstigt ut i sidomenyn där t.ex. "Senaste inlägg" bara har rundade hörn på två sidorn.
Två små "buggar" jag hittade, är dels att den första bokstaven i dina inlägg går in under texten under. Den behöver mer utrymme runt sig. Ditt kommentarsfält ser dessutom lite skumt ut, då alla rutor inte startar på samma nivå.
Tack så mycket för kritiken. Måste bara fråga vad du har för webbläsare? Jag har använt firefox när jag har fixat allting. Har sett tidigare att olika webbläsare får bloggarna att se olika ut. Du får gärna säga vilken du använder så ska jag försöka fixa till det.
Det är precis sånt här jag behöver höra innan jag kör igång på allvar i mars/april. Kanon. Tack.
Jag använder Google Chrome. Det är alltid viktigt att kolla sina designer i olika webbläsare och på olika enheter (vanliga datorskärmar, netbooks, tablets, mobiler)! 
Sant. Jag har bara varit för lat och tänkte att det spelade inte så stor roll, men ack så fel man har ibland. ;) Men fixar det i veckan. (:
Sitter inne på en iPhone, och sidmenun sitter längst ner på sidan. I övrigt ser det jättefint ut :)
Tycker detta är en jättehärlig idè! 
Det är lite småmissar i designen. Det mesta har nämnts ovan. Men en sak jag tänkte på är att T-et som är stort och ligger först i ett av inläggen. Det hamnar bakom ordet "onsdag".
Har fixat till tidigare kritik så ni får gärna kika in och säga om det stämmer nu samt om det blivit bättre. Småfixar lite fortfarande med den så säg till om ni hittar någon mer bug eller liknande.
Hade behövt hjälp med det som #5 sa, har samma problem när jag kollar i min iPhone och jag vet inte var tusan jag ska ändra för att inte det ska förstöra nånting på bloggen i vanlig webb. Någon som kan hjälpa mig?
Tycker det är jättesnyggt! Skulle gärna vilja lära mig hur du gjort för att få en så personlig meny med rundade kanter på så vis som du gjort? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]