Feedback på designen!
Jag skulle vilja ha lite feedback på min bloggdesign! Är ganska nöjd, dock är jag väldigt dålig på sånt här :) Allt är gjort från grunden av mig! --> http://fantizz.blogg.se/
Jag tycker att det ser helt okej ut!
Den största nackdelen jag kan se är inte något som handlar om utseendet, utan om användarbarhet. Du har alldeles för bred inläggsyta. Det passar bra att ha en bred inläggsyta om man har en blogg med mycket bilder och lite text, men inte när man har mycket text. Det är nämligen jobbigare att läsa text på en så bred yta. Man brukar säga att den optimala "läsbredden" ligger mellan 480 och 600 px (det beror ju på vilken textstorlek och typsnitt man använder). Din "läsbredd" är 990px!
Färgen i din dropdown tycker jag känns lite fel. Alla andra färger du använder är mer pastelliga och inte lika knalliga, medan färgerna i din dropdown är väldigt gälla.
Jag tycker även att din skugga i entrymeta-texten gör den svårare att läsa.
Jag är imponerad! Väldigt fint! Jättehärliga bilder också! 
Jag tycker att den är jättefin! :)
/ Tilda
Hej hej :) Härliga färger och fint upplägg! Något jag stör mig på lite, som du kanske inte äns tänkt på men som jag ser direkt är att bilderna i headern är ihoptryckta/utsträckta, antingen får man beskära om man vill ha dom i en exakt höjd men annars får du faktiskt bara dra ut dom tills dom ser exakta ut eller förminska dom i förväg och sen placera in på headern. För det är jättelätt att det blir precis så, du och din fjording blev lite för ihoptryckta och du ser bredare ut än vad du är till exempel och så! Precis som bilden där du sitter på och klappar han på halsen, den bilden är utsträckt för långt med sidorna så hästen ser lång ut.
Det det handlar om är alltså att det ska proportionerligt ut! :)
Något annat jag också skulle vilja ändra är din signatur i slutet av inlägget, lite för stor och hade gjort sig bättre med vit bakgrund så att det inte blir en rektangel hel plötsligt! Hade vart snyggare om det bara stod xoxo Fanny ;)
Men det är ju såklart lite smaksak, men bilderna borde ju iaf tänka på till nästa gång! Fint i det stora hela tycker jag… Kram