Läsare:(
Hej! Jag har en blogg som heter www.hjaalmarssons.blogspot.com och jag har typ inga läsare:((( Vad ska jag göra? Hjälp!
Ha tålamod! Håll dig aktiv och försök kanske att rikta in dig mer på ett specifikt ämne. Oftast är det svårt att "slå igenom" med en vardagsblogg. Har du något speciellt intresse, något som är unikt med just dig och ditt liv eller något du är bra på som du kan rikta in dig på?
Du får kanske också fundera lite över vad som är intressant att läsa. Vad skulle du själv vilja läsa om? Vissa inlägg du skriver kanske är onödiga. Jag skulle vilja påstå att det är bättre med färre inlägg av högre kvalitet än fler inlägg av sämre kvalitet.
Se också till att hamna högt i sökningar genom att skriva bra rubriker (t.ex. är "Rubrik någon?" och "Jaa!!" dåliga rubriker eftersom de inte beskriver vad inlägget handlar om). Se även till att stava rätt så att sökmotorerna hittar rätt! Ett till tips när det kommer till sökmotorer är att det är en superdålig idé att ha - som hemsidetitel.
Sedan kan du ju också lägga till din blogg på tjänster som gör det enkelt att följa den, såsom Bloglovin' och Blogkeen. Du kan också lägga till din blogg på sidor som ska ge en mer trafik, t.ex. mer-trafik.se.
Hej! Snubblade in här när din tråd låg som senaste tråd i den där uppdateringsrutan.
Hoppas att det är ok att jag svarar även om det här inte är "min" sajt.
Först och främst, jag kommer vara ärlig men jag menar inte att såga dig eller vara elak. Ska ge så konstruktiv kritik som möljligt hoppas jag.
Det här med bloggar, det är många som bloggar och skriver, alla vill synas och få Läsare men handen på hjärtat, få av oss vill läsa andras liv och bryr sig om vem som gör vad om det inte är någon man står nära eller känner till lite, som ex någon kändis.
Vem skulle du vilja läste din blogg och vad vill du säga med din blogg? Vill du nå någon särskild grupp människor eller intressen?
Din blogg, första jag reagerade på var ditt kort, du ser så allvarlig ut och på kortet har du fått "röda ögon" vilket är synd då din naturliga ögonfärg försvinner.Ett kort där du ler eller ser glad ut och inte får "röda ögon" skulle göra mycket tror jag!
Dina kort på cupcakes, jättesmarriga!Försök lära dig lite mer om fotografering så blir dina bilder ännu bättre och lockar fler.
Kul att du lägger ner så mycket tid och visar att du vill något med din blogg, hoppas du får hjälp så din blogg når ut.
Kram och lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tycker du fått bra tips ovan. :)
Besökare trillar inte in av sig själva. Man får skaffa de lite succesivt. :)
Tack så jätte mycket för all hjälp! Ska verkligen ta till mig allt ni sagt!