Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 408 ggr
Tina-A
0

Hjälp med design!

Jag har precis gjort en design - www.fashionstars.blogg.se men om ni scrollar längst ner ser ni att inläggsdelen liksom blir flytande. Jag vill att den går längst ner i kanten och stannar där. Om ni förstår vad jag menar…. :)

Någon som har något tips?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jess89
0

Jag skulle förslå att du gör en bakgrundsbild som går hela vägen ner och fastställer den helt enkelt :)

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Tina-A
0

#1: Jag har en bakgrundsbild redan, den genomskinliga ramen, men jag vill att allting ska sitta längst ner så det inte bara blir tomt och genomskinligt typ 500px ner till botten…. :)

Tina-A
0

Jag kom precis på vad felet var och lyckades fixa den :)

Margin var inställd på 500px auto; och jag hade auto för att bloggen skulle bli centrerad. Men då blev det ju 500px överallt men jag behövde bara det i toppen. Försökte lägga till 500px 0px 0px 0px i stilmallen men det funkade inte.

Nu kom jag på att ändra till

Margin-top: 500px;
Margin-left: auto;
Margin-right: auto;

så den blev centrerad ändå, men det inte blev någon margin i botten!

:)

Jess89
0

Då är det enklast att lägga till en vit ruta som är lika bred som side och lika hög som hela skärmen är. kan finnas andra sätt men har inte lyckats med dem.

MajaL
0

#3 Så härligt! Glad

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Jess89
0

Härligt att du kunde lösa det :) vet att det skulle finnas något man kunde göra men minns att jag inte lyckades.

Tina-A
0

#6: Nej, det var himla knepigt faktiskt.. Förstod inte alls och jag försökte flera gånger med att lägga till atta 4 margin på rad (500px 0px 0px 0px), men det gick inte! Men tillslut så :)