Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 1086 ggr
Exxozzie
0

Öppna en blogg?

Hej alla bloggare!

Jag skulle behöva lite nybörjar-hjälp. :)

Jag hade tänkt att öppna en ny blogg och jag vill veta lite hur det fungerar. För det första vet jag inte alls hur man gör för att öppna en blogg. Kostar det något och måste man ha reklam på den (i så fall vill jag veta hur man får tag på annonserna o så där)?

Är det något speciellt man måste tänka på?

beem
0

Blogger (Blogspot) är grats och har inte reklam.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

Mimmi
0

Det finns olika bloggtjänster, det vill säga ställen där man kan ha sina bloggar på. Några exempel är sv.wordpress.com, Tumblr.com, Blogg.se, Blogger.com och Devote.se (alla dessa är gratis). När du ska starta din blogg är det så enkelt som att registrera sig på vilken sida som helst, du går helt enkelt in på hemsidan för den bloggtjänst du vill ha - där brukar det tydligt finnas knappar som det står t.ex. "Starta en blogg" på.

Hur själva bloggandet fungerar skiljer sig åt mellan de olika bloggtjänsterna. Vissa har reklam (av de exempel jag gav tror jag att det är Blogg.se och Devote.se som inte är reklamfria).

Jag skulle rekommendera att du kikar runt på de olika sidorna som finns, så känner du nog ganska snabbt vilket som verkar bäst. Eftersom det är gratis är det ju bara att starta en blogg och testa, gillar du det inte är det bara att testa nästa!

MajaL
0

Vad roligt, hoppas du hittar ett ställe där du trivs! =)

Där det finns reklam brukar man kunna köpa bort den för övrigt.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Exxozzie
0

Tack för era tips. Ska genast ge mig ut i djungeln. Skrattande

MajaL
0

#4 Härligt! =) Bara hojta om du behöver kartläsnings-hjälp flera gånger på din djungelpromenad. ;)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se