Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 841 ggr
Glorious
0

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ha headern högst upp, och jag har kollat så det inte är margin, padding eller så på wrappern, body eller headern! Inget vitt ovanför :/

Vad kan va problemet?

MajaL
0

Skumt! =/

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Mimmi
0

Svårt att avgöra såhär bara med en bild.

Testa att göra en förälderdiv som du sätter position: relative på, och sätt sedan position:absolute och top:0 på själva headern.

Glorious
0

förälderdiv?

Mimmi
0

Du stoppar en div runt din header som får fungera som "förälder". När du stoppar position: relative på "föräldern" och position: relative på "barnet" så positionerar sig barnet efter föräldern. I det här fallet vill vi att barnet ska ligga 0px från toppen av föräldern, alltså allra högst upp. Det ser ut såhär:

#diven runt headern {

position: relative;

}

#headerbild {

position: absolute;

top: 0;

}

Tina-A
0

Har du använt minustecken framför margin?

Alltså t.ex margin: -100px 0px 0px 0px; typ, men kanske någon annan siffra än 100..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Glorious
0

#5 Tack, det vet jag faktiskt men tänkte inte på det men det funkade :)

#qptr Tack för din hjälp men jag kan inte så mkt om kodning så jag fattade i princip nada :D

Glorious
0

NYTT PROBLEM!

Har ingen aning om varför footern kommer i mitten på bloggen? kolla här http://remethiel.blogg.se/

Mimmi
0

#7 Det är för att den ligger i din sidebar. Flytta ut den därifrån så är det löst.

Glorious
0

#8 va? jag har ju footer koden längst ner i stilmallen och koden i kodmallen längst ner ser ut såhär

Den är ju inte på side avsnittet varken i stilmall eller kodmall?

Tina-A
0

Prova att sätta den mellan några andra

. Finns ju 3 stycken där i slutet på kodmallen, prova att byta plats på den. Flytta den 1 div upp eller ner.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mimmi
0

#9 När jag kollar med Inspect Element ligger din footer i subside, som ligger i din sidomeny. Jag tror att det är som Tina-A skriver att du råkat stoppa den innan slutdiven för side.

Rimligen borde ju de två slutdivarna som ligger efter din footer tillhöra din sidebar och wrapper. Flytta upp en av dem ovanför foootern.