Ett par funderingar
Jag är i startgroparna till att "släppa" min nya blogg, men har fastnat i några funderingar.
De ämnen jag kommer att fokusera på är fotografi och webbdesign/webbutveckling, och syftet med min blogg är främst att sprida mitt namn och vad jag gör samt öka min internetnärvaro.
Men jag funderar lite på målgrupp och bloggtema. Ska jag rikta mig till potentiella kunder eller till de som är intresserade av fotografi och webbdesign? Eller båda?
Ska jag ha en blogg om ett ämne, två bloggar om två ämnen eller en blogg om båda ämnena? Det känns som att de som inte alls är intresserade av webbdesign men som gillar fotografi skulle tycka att det var jobbigt om bloggen behandlade båda ämnena. Problemet med att ha två bloggar är väl helt enkelt att det är jobbigt, och kanske lite förvirrande för vissa.
Jag skulle själv tycka det var lite jobbigt med 2 bloggar faktiskt..
Fotografi och design har ju båda delvis med kreativitet och skapande att göra, och det känns som att väldigt många som är intresserade av det ena också är intresserade av det andra. Sen gillar jag själv bloggar som blandar lite olika teman, det känns lite personligare på något sätt. Som att man får ta del av flera olika saker istället för en..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag är av den åsikten att olika teman skall ha en varsin blogg. Jo det blir jobbigt i längden. Men som Tina säger så hör båda till kreativa delen.
Jag tror faktiskt att allt beror helt på hur man strukturerar bloggen.