Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1481 ggr
Amalia.wahlström
0

Hjälp?

Hej!

Jag vill starta en ny blogg på blogg.se men jag kommer inte på något bra namn och det enda jag kom på var redan upptaget :( och det var dressyrryttaren.blogg.se så det är ingen ide att ni förslår ;)

Men som ni säkert förstår av namnet jag skrev så vill jag helst ha något med DRESSYR i sig då jag är VÄLDIGT dressyrintresserad :D men jag vill inte ha något "fjantigt" namn som jag senare kanske inte är "stolt" över. Hoppas ni kommer på något :)

Tack på förhand!

Wand
0

Själv valde jag ett namn, eller snarare ord, som jag bara gillar. ^_^ Nanuak förekommer i en bok, och det är "världssjälen", eller "the brightest soul".

Men alla kanske inte är lika nördiga som jag. Oskyldig

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Amalia.wahlström
0

nej det är inte nördigt! men även fast jag inte är så gammal vill jag ha ett lite mer "enkelt" "proffesionellt" eller vad man nu ska säga :P och jag vill ha ett namn som man förstår ganska snabbt vad bloggen mest handlar om m.m… Tack för tipset ändå! du är INTE nördig! Tungan ute

Wand
0

Hahaha, förstår det. ^_^ Jag hette simpelt och enkelt: Tulalina på blogg förr. Men det är så himla tråkigt med sitt eget namn, tycker jag. 

Hoppas du finner något med dressyr som passar! Som piaff och vad allt det nu är. ;D

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Amalia.wahlström
0

Haha ja, jag tycker också att sitt eget namn är ganska tråkigt särskilt när man har Ö i efternamnet och man måste skriva om det :P

Tack! :D

MajaL
0

Något som är typiskt för dig och "symbolicerar" dig? =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Amalia.wahlström
0

Ja det gjorde det där "dressyrryttaren.blogg.se" men det var upptaget =(

det är därför jag frågar här… :/ skulle dressyrtjejen.blogg.se funka eller låter det lite töntigt? vill jättegärna höra vad ni tycker :D

MajaL
1

#6 Låter bra! =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Amalia.wahlström
0

Tror du det även skulle funka om man gör en logga asså då blir det "DT" fast med snyggare symboler m.m.? :D

Tina-A
0

#8: Absolut!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Amalia.wahlström
0

Okej tack :)

Fridaaaa
0

Ta det du gillar och tänk inte på vad andra ska tycka eftersom det är fin blogg :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Amalia.wahlström
0

okej :)

Amalia.wahlström
0

dressyrtjejen verkar vara "upptaget :( men skulle det funka på engelska också? DressageGirl.blogg.se fast när man kommer in på själva bloggen kan man ha det på svenska :) Eller låter dressagegirl konstigt? :/ :P

ponnyfotot
0

piaff.blogg.se tycker  jag om

[Vargöga]
0

#13 Jag skulle inte använda mig av girl eller något sånt. DressageGirl låter som något porrigt för mig. Rynkar på näsan

Fridaaaa
0

Håller med #15.

MajaL
0

#15 Instämmer.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Amalia.wahlström
0

Jo det tycker jag också det var därför jag frågade… :P

#14 Det låter häftigt!! :D Men det kanske är lite svårt att göra en logga av det? för man får liksom inga initialer eller vad man nu ska säga :P

Annars om det är någon som kommer på någon idée om hur man kan göra en loogga av piaff.blogg.se så skulle det namnet vara perfekt! :D

Fridaaaa
0

#18 Man måste väl inte kunna ha initialer?! Det har inte jag på några av mina bloggar:)

Amalia.wahlström
0

Nej inte just initialer men de e svårt tt förklara :P Men jag tror jag tar den där piaff.blogg.se jag älskar det namnet :D

Amalia.wahlström
0

Såg nu att piaff.blogg.se är upptaget =( nåt annat förslag?

Amalia.wahlström
0

kom på passage.blogg.se men det var också upptaget så hur låter det med piaffpassage.blogg.se ? :D då kan man få initialer också som jag gillar :D eller blir det bara konstigt om man har båda tillsammans? för det namnet är inte taget än :D antingen det eller passagepiaff.blogg.se haha man bara byter plats på orden :P vad tycker ni?

ponnyfotot
0

#22 piaffochpassage.blogg.se? piaff&passage.blogg.se? passageochpiaff.blogg.se? passage&piaff.blogg.se tycker att någon form av "och" gör namnet mer proffsigt på något sätt :) min favorit är nog endå piaff&passage.blogg.se

[Vargöga]
0

Tror inte man kan ha såna tecken i bloggadressen utan det skall nog stå och i såna fall.

Fridaaaa
0

Fast rider du så svår dressyr som med piaff och passage?
Annars luras det ju lite :)

Amalia.wahlström
0

Nej tyvärr kan jag inte det än men det är mitt mål! Jag tror inte riktigt de som har bloggen som bara hette piaff inte kan rida det heller för de var ungefär på min nivå tror jag :/ de va lite yngre också.

Glorious
1

dressyrdrommar.blogg.se? :) drommar fattar nog de allra flesta att det betyder drömmar, det var ledigt och går att göra till initialer (DD). Tycker också om dressyrsteg.blogg.se som jag kom på och som var ledigt och blir isåfall DS!

Hoppas du hittar något annat fint om mina förslag inte passade :)

LillaBenice
0

Dressyrbruden.blogg.se kasnke?:)

Amalia.wahlström
0

dressyrsteg.blogg.se var jättebra!! :D :D

Är det okej för dig om jag tar det? det lät liksom i mina öron "seriöst" och det är något som jag kan vara "stolt" över även när jag blir äldre och de namnet pekar inte direkt på vilken nivå av dressyr man rider heller :D :D

#28 Gillar ditt namn också men tyvärr gillar jag det andra mer :/ men tack så jättemycket ändå! :)

[Vargöga]
0

Jo dressyrsteg lät jättebra. :) Ta det nu innan någon annan hinner att ta den före dig.

Amalia.wahlström
2

okej :) nu har jag det namnet :) fast det är ingen ide om det är någon som söker på det att kolla för det är ingen design och inga inlägg men det ska fixas :D tacks så jättemycket för namnet glorious!!! Ps: Jag älskar din blogg, jag är med i din tävling om bloggdesign ;P

Glorious
0

Ah va roligt :) Det är absolut mer än okej, annars hade jag ju inte tipsat om det! ;) Tycker också det låter bra eftersom precis som du säger låter det som ett namn man kan ha många år framöver. Dressyrbruden är riktigt tufft men jag vet inte när man blir äldre kanske man ändå tröttnar på att kalla sig just bruden :)

Åh tack Amalia, glad jag blir :) Kul, såg detta :D

Amalia.wahlström
0

Tack så jättemycket än en gång!! Jag längtar tills imorrn när du säger vinnaren :D :D

Glorious
0

Haha ja, man kan ju hoppas på dig :) känns som det hade blivit en glad reaktion då och kul o hjälpa dig ytterligare! Men det ska ju gå rättvist till också :D

Amalia.wahlström
0

Ja jag hoppas verkligen på mig hehe :P Men det verkar ju vara väldigt många som är med så jag förstår ju att det är ganska liten chans att jag vinner men jag är jätteglad över det du redan hjälpt mig med :D

Glorious
0

#35 Hihi ja :) Lugnt alltså! Om du inte vinner går det att köpa bloggdesign av mig, visserligen är det som du redan förstått inte gratis som det blir om man vinner men det kan vara värt att spendera lite pengar på en fin bloggdesign tror jag :) Och om du inte vinner och vill göra din egen så är det bara att fråga oss här på Bloggande iFokus för vi hjälper till med de mesta funderingar!

Amalia.wahlström
0

Aa :D

ponnyfotot
0

är det någon som har ett "proffisigt" namn fast med inriktning allround /skogsridning(dvs för dom som har ponnyn hemma)

lånar tråden lite då jag inte vill skapa en ny nästan likadan….

MajaL
0

#38 Finns flera likadana. Det är helt ok att skapa en egen. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

ponnyfotot
0

#39 men nu när ts redan har fått sitt svar så kan ju jag fråga här oxå?