Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 490 ggr
Caroline.H
0

Två frågor

Jag har fixat så att datum och tid(och det där, ni förstår nog vad jag menar, haha!) ligger under rubriken på inläggen. Men när jag skriver inlägg så ligger texten i princip slickade mot datumet/tiden och det blir lixom svårt att skilja på datum och tid och själva texten i inlägget. Går det att flytta ner texten på något vis?

Sen har jag ett annat problem, styckesindelningen i mina inlägg fungerar inte. Jag delar in det som jag vill i inlägget men när jag publicerat det så flyter allt ihop. Det blir otroligt jobbigt att läsa när allting är i en klump, plus att det blir så osammanhängande när jag byter ämen helt plötsligt utan att byta rad. Någon som kanske vet vad problemet kan vara?

//Caroline

[Vargöga]
0

Skriv dit ett
efter tiden och datumet i alla kodmallar. Eventuellt dubbla såna taggar.

Använder du Chrome och skriver med så är det ett problem med just Chrome och styckeindelningarna.

Caroline.H
0

#1 Ska testa det, tack för svar :)

Jag använder safari som webbläsare, jag ska nog testa en annan webbläsare och se om det funkar bättre, kanske är problem i safari också.

//Caroline

MajaL
0

Jag har också safari. Hoppas det går bra! :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Tina-A
0

Du kan också bara ändra paddingen i stilmallen på "/** Post's body text **/". Ökar du paddingen lite så hamnar själva texten man skriver lite längre ner så då ligger det inte slickat längre!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Caroline.H
0

#1 Funkade inte… :/

#4 Hittade det inte i min stilmall…

//Caroline

Tina-A
0

Har du något som heter entrybody då? Eller någon avsnitt som heter något med body där det står typsnitt, storlek och lite sådär. Så man ser att det handlar om text. Öka paddingen lite där.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Caroline.H
0

#6 Nu fick jag till det, tack så mycket! :)

//Caroline

MajaL
0

#7 Ypperligt! =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se