Kritik på bloggdesign
Skrapade ihop ett bloggtema igår kväll, som jag passade nog valt att döpa till Fokus!
Det är ett enkolumnstema med all info i footern. Bilderna i headern byts enkelt ut genom ett enkelt byte av länkarna till bilderna. Tanken med temat är att göra ett enkelt och stilrent tema med fokus på bloggarens inlägg.
Jag har planer på att också göra en färggladare version av samma tema.
All kritik är välkommen! Våga vara lite tuffa!
Här hittar ni temat: http://mimmithorneus.blogg.se/fokus/
Det där gillar jag! Stilrent och snyggt! Enkelt också.
Riktigt snyggt tycker jag, gillar att det är enkelt men ändå snyggt! Enkelheten gör ju så att ögonen dras till texten och bilderna direkt, det är liksom inte massa annat som tar uppmärksamhet eller hur man ska säga haha :)
Tack så mycket!
#2 Det är precis den effekten jag eftersträvat! Att fokus ligger på innehållet. 
Sjukt snygg alltså. Hade jag haft blogg.se så hade jag garanterat lånat detta tema. 
Tack så jättemycket! Var lite rädd att många skulle tycka att det var lite tråkigt.
Inga förslag på förbättringar alls?
Skulle gärna vilja ha koderna till denna design och gärna i någon ljusrosa (riktigt ljust alltså) variant. Till min fotoblogg. 
Till en fotoblogg är det här ett superbra tema! Hur kommer texten där nere bli när arkivet sträcker sig över flera år eller det finns massor med kategorier? Kommer det bli "trångt" eller hur är tanken? :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Kanske det blir en dropdown-meny???
#8: Kanske det :)
#6 Jag ska lägga ut koderna så fort jag kan. Har planer på att göra en ljusare version, men har haft svårt att hitta rätt färger. Jag kämpar vidare, och meddelar när jag är färdig!
#7 Eftersom det är en footer kan den ju bli ganska lång utan att det ser konstigt ut, men gränsen går ju någonstans. Ska fundera vidare på en lösning på det problemet. Jättebra att du påpekade det! Blogg.se:s if-satser är ju tyvärr väldigt bristfälliga, så det är något jag måste lösa med något annat än bara CSS och HTML.
#10: Jag har sett att man kan stoppa arkiven i en sån här rull-lista, kanske man kan lösa det så om det börjar knipa. Men det lär ju ta ett tag som du säger!
www.sarasland.com har så på sitt arkiv, om du scollar ner lite och tittar i side till vänster!
Ska kika! Fick ett förslag på att man kan sätta overflow-y:auto, så att det blir en scrollbar när den nått en viss höjd. Definitivt inte den snyggaste lösningen, men en enkel sådan.
Nu finns temat i rosa också: http://livedemo.blogg.se/fokusrosa/
#13: Fint! Vad heter typsnitter du har på "senaste inläggen", "kategorier" och dom? :)
#14 Tack! Det heter Raleway, finns på Google Web Fonts!
Det kan hända att footern ser lite skum ut när ni kikar in, men det är för att jag håller på att fixa ett litet problem som uppstår när man har för lång titel på blogginlägg eller kategorier.
Jättefin rosa design. :)
Riktigt stilrent och enkelt. Gillar skarpt.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Designerna är flyttade. Kan någon sätta in rätt länkar i den första posten? Till båda versionerna. Vore super.
De nya länkarna:
#19 Fixat. :)