Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 579 ggr
ponnyfotot
0

Kritik på bloggdesignen

hej allihopa!

nu är jag efter väldigt lång tid klar med bloggdesignen på min blogg http://ljusdalsryttarna.blogg.se

gå gärna in där och kommentera vad ni tycker om det nya :)

[Vargöga]
0

Ser inte vad det står i den röda snirkliga texten. Rynkar på näsan

Fridaaaa
0

Texten i menyn ovanför headern är lite jobbig att läsa, ser vad det står men är lite jobbigt, hade valt en lättare text.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mimmi
0

Som sagt så är den snirkliga röda texten väldigt svårläst, så den borde du definitivt fundera på att byta ut.

Jag tycker inte riktigt att menyn känns rätt placerad, Kategorin Foto sticker ut ovanför headern. Prova att flytta hela menyn lite åt vänster. En lite tydligare hovereffekt i dropdown-menyn tycker jag också behövs.

Tycker även att du borde se över färgerna en aning. De känns inte riktigt rätt. Prova med ljusare grå toner och en mindre mättad röd, tror det skulle göra susen. Tror även att det skulle se mer enhetligt ut om divarna i sidomenyn också hade vit bakgrund.

Skulle också gärna se lite padding på elementen i content. Vissa grejer, t.ex. kommentarer, ligger precis på kanten - vilket inte är så jättesnyggt.

Något annat jag tror skulle vara snyggt skulle vara om sidomenyn började i samma nivå som headern, men det är kanske en smaksak bara!

Testade bloggen i IE7 och den är rätt oläslig där. Det mesta ligger inte där det är tänkt, så det är kanske något du borde se över om du känner att du vill att de som använder IE7 ska kunna läsa bloggen. För att få sidan att se bra ut i IE gäller det att vara övertydlig med allt. Mycket som andra webbläsare "tar för givet" klarar inte IE av. Det gäller alltså att t.ex. ange exakt höjd och bredd på alla divar det går.

Hoppas du inte tycker att jag var för hård! I överlag är det en fin sida med bra struktur. Är bara små detaljer som fattas. Tycker den definitivt har potential!

MajaL
0

Även jag har svårt att läsa den röda texten.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se