Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1172 ggr
Mimmi
0

Bloggdesignidéer till blogg.se

Jag försöker komma på små projekt inom webbdesign att fylla min portfolio med innan den lanseras, och tänkte att jag kunde göra ett par gratisdesigner till blogg.se.

Jag vill såklart att så många som möjligt vill använda mina designer, så jag tänkte vända mig till er för lite inspiration. Vilka slags designer tycker ni saknas, vad behövs och vad vill ni ha?

Ös på med idéer!

Mimmi
0

Kom igen nu! Känner att jag inte riktigt har samma smak som majoriteten av blogg.se:s användare så skulle verkligen uppskatta lite hjälp på traven!

MajaL
0

Jag saknar de lite "high-tech". De med coola men endå stilrena effekter. Som helt enkelt gör det lätt att orientera sig samtidigt som det är avancerat och ser stilrent ut.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Mimmi
0

Okej! Vilka slags funktioner/effekter letar du efter mer specifikt?

Avancerat men stilrent skulle jag nog definitivt kunna fixa!

MajaL
0

Jag är ju inte ute efter en ny design själv. Men det är nog rent allmänt vad jag tycker fattas.

#3 Jag vet faktiskt inte. Men enkla, som känns självklara. Men ändå lite "det lilla extra".

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Vargöga]
0

Jo det lilla extra skulle nog många uppskatta.

Tina-A
0

Vad är det lilla extra då? Tungan ute

Jag tycker det är fint med flera olika bilder i headern som alla länkar till olika kategorier. Om det är en tjej som bloggar tex så kanske hon har en stor bild på sig själv i headern, och sen två små som också finns i headern. En där hon kanske håller i sin kamera och en där hon kanske har en rolig hatt eller nåt. Så är bilden på kameran en länk till kategorin "foto" medan bilden med hatten är en länk till hennes kategori där hon visar hur hon syr hattar. Typ :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Vargöga]
0

Såna små bilder på sidan om bloggen som länkar till olika saker. Tungan ute

Mimmi
0

#6 Det är en ganska kul idé! Har funderat en del på att försöka göra en lite annorlunda navigationsdel.

Har förstått att bilder i headern är väldigt populärt, så det måste jag nog köra på - och göra dem väldigt enkla att byta ut.

Mimmi
0

Vad tror ni om ett väldigt stilrent tema med få färger och en kolumn? Tänker mig att det ska rikta sig främst till fotobloggare, så att man kan lägga in riktigt stora bilder och ha fokus främst på dem.

Wand
0

Jag gillar Tescho's blogg, hon har alltid fina idéer. Sedan Nevnarien

Har själv inga större idéer, jag är väldigt medelmåttig inom photoshop och designande kan jag knappt över huvudtaget. Men man kan ju få inspiration av andra.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

[teekan]
0

När jag har försökt göra headers till bloggen har vissa blivit dåliga eftersom jag har haft för mycket bilder jag tycker dock 4-5 bilder är helt okej och jag fixar dom med picasa 3 som är gratis att ladda hem! till det så kan man gå dirrekt till picnic och fortsätta redigera där! :)

MVH Josefin. :)