Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1290 ggr
[toftaholmskaniner]
0

Problem med downdrop

Hej!

Jag har ett problem som jag verkligen inte kan lösa!
Min downdrop är konstig.

Jag är en van designare men detta kan jag faktiskt inte lösa! Funderar på om det är någon bugg för jag hittar inget fel i min design. 

Gå in på www.kaninmagazinet.se och håll musen över (PÅ) Ras-special. Dra pilen ner så ser ni att underkategorierna försvinner. Prova sen att hålla BAKOM Ras-special. Precis innan nästa kategori och dra neråt, då finns raserna kvar.

Om jag raderar Ras-special helt så är det samma fel på Uppfödarintervju (som inte är fel när ras-special finns kvar). Hur kommer detta sig? Felet finns där även om jag tar bort Start och jag har även provat att ta bort facebook i headern om det var det som störde, men inget fel där heller.

Hjälp?

MajaL
0

Kommer inte in på din blogg.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MajaL
0

Nu så gick det. :)

Har tyvärr ingen aning om vad det kan bero på. Men en sak som slog mig är att det är väldigt många inlägg på startsidan. Eftersom ni har så bra kategoriindelning så kanske det hade räkt med ca 4-6 inlägg på startsidan.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[toftaholmskaniner]
0

Ja det har du rätt i. Laddades den segt för dig?

[toftaholmskaniner]
0

Vad heter det där man ändrar inläggen?

[toftaholmskaniner]
0

#5 hittade det.

MajaL
0

Ja, laddades ganska segt. Sitter dock vid min nya mac nu, så det gick fortare än på min gamla. Men har varit inne där förr och tänkte på det då med, gick segare då.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[toftaholmskaniner]
0

Nu är där 5 st. Visserligen är det ändå långt men det är ju långa inlägg.

Hoppas någon annan kan hjälpa mig med downdopen?

[toftaholmskaniner]
0

Jag har nu hittat var problemet ligger men vet inte hur jag ska lösa det.
Sidomenyn ligget ivägen, Det är därför man inte kan hålla över kategorierna för att den ligger bakom. Vet någon hur man flyttar fram downdropen?

Jess89
0

Jag kan inte se problemet som du beskriver.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[toftaholmskaniner]
0

Nej jag lyckades fixa det för en stund sedan! :)

Jess89
0

Vad var felet? Glad

bra att du lyckades!

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

[toftaholmskaniner]
0

La in denna lilla text z-index: 9999; i downdropkoden för att den skulle hamna över allt annat på bloggen. :)