Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 1328 ggr
Wand
0

Ny header - hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag sitter och pillrar lite med en ny header till bloggen. Den jag har nu har jag haft sedan i somras, så det är väl dags, haha. Flört

Ska inte göra någon större förändring i designen, ska byta bakgrundsfärg och header bara. Så nu är det vad jag pysslar med. 

Har dock lite beslutsångest med hur jag ska göra headern, och tar gärna emot tips på hur jag ska fortsätta och lite övriga idéer!

Här är ena varianten som jag sedan såklart ska fortsätta bygga på, den är inte klar på långa vägar här.  

(ni får trycka upp bilden för att se ordentligt)

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
0

Och här är den andra varianten. De ser nästan likadana ut, men kommer få arbeta helt olika med fortsättningen beroende på vilken jag väljer att fortsätta med! 

(ni får trycka upp bilden för att se ordentligt)

MajaL
0

#1 Riktigt häftig!

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Malinolsn
0

Tycker du ska välja #1 ! :) 
Otroligt duktig du är, hur lyckas du? :D

Fridaaaa
0

Häfigt, ska du ha fler bilder p åden? :) tror det är ännu finare:)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wand
0

#2 Tack! 

#3 Blir nog så, kanske gör båda och byter lite titt som tätt, hahahaha. Oskyldig
Har hållt på sedan jag gick i 5:an och så har jag för mycket fritid haha. Rynkar på näsan

#4 Ja, ska in "många" fler bilder, sedan ska jag försöka pillra dit lite mer haha! Får se hur det slutar. Fortsättning kommer. Cool

Wand
0

Hmmm… kan man läsa den här texten eller bör jag slopa idén? Obestämd (Runt hamstern i mitten hehe)

Wand
0

*spamspam* Nu har jag gjort lite extra grejor. Dum som jag är så sparade jag det i PNG-format nyss när jag slutade jobba, så nu var jag tvungen att skära runt bilder osv, så skuggan vid den rundade bilden ser lite knepig ut, egentligen ska den ligga bakom den "tejpade". 

Sedan vet jag inte om jag vill ha den färgade bilden eller ej, det är meningen att den ska ge en enorm sommarkänsla och värme, men tycker bara att det blev knepigt och opassande…

All in all, vet inte om jag är supernöjd eller om jag tycker att det är jättefult, kanske lite av båda, haha. Flört

Inte klar än heller btw.

Wand
0

Klart! Kanske lägger till någon text någonstans, men annars klart. 

Ska fixa till den med gerbilbebisen på också, får se hur det blir…

Men först ska jag lägga in denna på bloggen och göra om lite färger.

Wand
0

Nu kan ni för övrigt kika på hur den ser ut uppe:
http://nanuak.com

Ska fixa med avstånd mellan text etc senare, just nu får detta duga, haha. 

Såhär såg den i alla fall ut innan jag gjorde om!

Fridaaaa
0

#8 Vad fint! :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Wand
0

#10 Tack ^.^

[Vargöga]
0

Jag är av en annan åsikt. Att ha många bilder i headern tycker jag att det blir för rörigt. Sen har du blandat både svartvita och färgbilder vilket också ser konstigt ut.

Wand
2

#12 Jag hade en baktanke med att lägga in de färgade bilderna, vilken var att få fram en varm sommarkänsla ur det grå. Sedan tycker jag att bilderna fick fram mig bättre, jag är en rörig och ojämn person. ^.^ Headern är hemskt ful, men det är det som gör den så bra.