Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: övrigt-bloggrelaterat
Läst 1682 ggr
Glorious
0

Hjälp med .SE domän!

Hej :) Jag funderar starkt på att byta från blogg.se till .se domän till min blogg: www.kindofjulia.blogg.se, jag tänkte höra om det är någon annan som gjort det? Som kanske har tips på var man kan köpa en sådan domän, där det går enkelt och det är bra service - inga struligheter? :) Vore jätteschysst.

fl0werp0wer
0

Blogg.se har faktiskt en PRO-funktion som du kan köpa och då får du en .se domän till =)

Glorious
0

#1 Jo det är bra, men jag tycker 500kr är ett ganska saftigt pris då det enda jag tycker är bra är att annonserna går veck och att man får .se domänen. Men annonserna kan jag leva med, hellre isåfall betala 100-200kr om året för bara en .se domän! :)

fl0werp0wer
0
Glorious
0

Ska jag välja "Har en befintlig domän som jag pekar om" eller "Registrera nytt domännamn"?

fl0werp0wer
0

Registrera nytt domännamn. Om du ska ha kvar bloggen på blogg.se vill säga =)

AmandaChristina
0

Om du vill ha en billig domän så har Loopia.se just nu domäner för 19kr/år :)

MajaL
0

Är också intresserad av detta! =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

#6 Tack för tipset :) blir nog det då :D

MajaL
0

Hur kopplar man ihopa domänen och blogg.se-bloggen?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

Såhär tror jag: Du går in på din blogg > Inställningar > Domänpekning… Skriver i den adress som bloggen ska kopplas till :) tror inte det är svårare än så? men jag vet inte :D

AmandaChristina
0

Jo de är faktiskt lite svårare än så! För mig tog det jätte lång tid att få till det men läs http://info.blogg.se/2009/march/domannamn-knutet-till-din-bloggse-blogg.html så kommer ni att förstå mer :)

Glorious
0

#11 Såg detta, fast känns ändå inte riktigt som jag fattar efter att jag läst det xD

AmandaChristina
0

Tro mig det gör man inte ^^ men de funkar tillslut! Haha jag satt som ett fån och skrek hur mycket de inte funka, och helt plötsligt, megapixeln.se ;)

Glorious
0

Haha ja men fixar det till helgen när jag kan sitta i lugn och ro med det :) och om jag tillslut inte funkar så får jag väll kontakta dig i pm med någon fråga :D

AmandaChristina
0

Låter bra det :)

MajaL
0

Vet inte om jag vågar försöka. =/

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

AmandaChristina
0

Det är 19 :- vi pratar om :) Och det kommer att funger!

fl0werp0wer
0

Binero har .se domän för 8 kronor fram tills den sista december =)

Glorious
0

#18 Aa jag vet, läste det i en annan tråd, tack för tipset ändå :) Tänkte fixa med det imorgon eftersom jag inte hunnit i helgen!

MajaL
0

Hur gick det Julia? =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

#20 haha det har inte blivit av än, mamma måste ju betala det och det var någon lösenord/kod man skulle skriva in när man betalar på nätet nu för tiden som hon glömt av, så hon ska fixa det snart :)

MajaL
0

För min del slutade det med binero. Rekommenderas! Går att betala utan konstig kod. Eller ja, man kan betala över vanlig internetbank. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

#22 Men det var på Binero vi försökte :) ja asså vi betalade med kort men då skulle man skriva in en sån där personlig kod som jag tror man måste ha nu för tiden (dom har typ gjort det säkrare med betalning över internet eller nått i den stilen), behövdes på nelly.com också!

MajaL
0

#23 Jaha. Jag betalade över internetbank. Tror det var BG de hade.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

#24 BG? och vad med menar du med det? att du loggar in på typ Swedbank (eller den bank du har) och sen gör en överföring till deras kontonr typ? :) Fanns det ett alternativ för det?

MajaL
0

Yes. Bankgiro. Bg är förkortningen. :) Ja, e-postfaktura.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

#26 Jaha :) perfekt, då kanske det är lätt fixat, det är ju sista dagarna snart va, till nyår vad det väll :D

MajaL
0

#27 Tror det. :)

Kan säga att de är väldigt hjälpsamma och trevliga dessutom. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

#28 Ah okej :) Får se om mamma orkar med det imorgon då, vill inte hålla på o pressa henne till massa för hon håller på med massa projekt, städning och allt om dagarna så på kvällen får man ta det lugnt ;)

Men imorgon mitt på dan kanske man ska slå till!

Det verkar jättebra, men till vad har du använt .se domänen till? :D

MajaL
0

En hemsida. :) Flyttar bloggen dit också så sakterliga.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se