Bloggande iFokus

Bloggande

Etiketttips-och-inspiration
Läst 531 ggr
fotogymnast
0

Vad är en bra blogg?

Vad är det som gör en bra blogg egentligen? Mycket bilder? Många inlägg? Ska man ha något speciellt tema som t.ex. mode? Eller är det intressant att läsa om nåns vardag?

Vad tycker ni? Jag gillar bloggar med nåt speciellt tema, för min del är det foto som gäller. Men det är också kul att läsa "vardags-bloggar", fast bara mina kompisars. Annars är väl inte sånna bloggar så intressanta? Eller? Vad tycker ni? :)

Glöm inte att kolla in mina bloggar:

http://rebeccamec.blogg.se En blogg om min vardag och sånt vanligt

http://rebeccafotar.blogg.se Min fotoblogg

(Visste inte riktigt vart jag skulle lägga det här inlägget..)

-Det är helt okej i den kategori du valt. :) /Sajtvärden

Xia
0

En bra blogg för MIG, det är många bilder, gärna lite humor. ! Det behöver inte vara något exakt tema, nen om det är något tema som jag gillar så är ju det ett plus :) Men annars är det väl en smaksak som är olika från person till person. /Xia http://xias.blogg.se/

Kram Xia
bloggen

Instagram: Xiah
twitter: Xia
h

wordfeud: xiahallding@hotmail.com

Jess89
0

Jag tycker att en bra blogg ska vara annorlunda och inte som alla andra. Bilder kan alltid vara kul att se, men bloggar utan bilder kan också vara  intressanta.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

MajaL
0

Personlig, men på ett opersonligt plan. Jag vill inte veta allt för personliga saker om bloggaren. Men bloggen ska ha stor personlig prägel.

Tema, ja, jag tycker bloggen ska ha bloggaren som tema. Är bloggaren fotointresserad så finns ju utrymme för foto. Är man intresserad av andra saker så får ju det också plats. :)

Kul med lite mixade bloggar. :)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

Varierande inlägg gillar jag. Jag tycker inte om stavfel och mycket grammatiskt okorrekta meningar. Sen kan man ju inte vara proffs på att skriva men försöka att skriva på ett snyggt sätt tycker jag är viktigt :)

Humor är ett jätteplus, vissa är riktigt duktiga på att väva in humor och skämt i både text och sina videobloggar :)

Jag tycker också man ska vara positiv i sin blogg, men intressant också när får läsa bloggarens åsikt om vissa grejer - vilket inte alltid behöver vara bra grejer. Kan vara som en insändare ungefär.. Något man undrar över, är trött på och vill ändra. Då har man också chans att låta läsarna lära känna en och låta dem också delta i "diskussionen" genom att de kan kommentera deras åsikt om ämnet.

Bilder gillar jag :) Det bästa är ju om bilderna hänger ihop med texten men det funkar annars med, men då kanske man behöver skriva också "Bilden har inget med texten att göra" så att man inte missuppfattar nånting.

Tema som sagt är bra, men det finns många bra bloggar som bloggar om olika saker/teman/ämnen.

Jag har FOTO som huvudtema men bloggar mycket om mode, vardag, bildredigering, musik osv.

[Vargöga]
0

För mig är en bra blogg är en text som är intressant att läsa. Ser helst att det inte finns några stavfel eller meningsbyggnadsfel. Bilder tycker jag om men inget måste.

ITn-secondline
1

Jag tycker en bra blogg är den som har ett genomgående tema. Den skall vara välskriven, har lite svårt för dåligt språk. Stava fel kan vi alla göra, tänker mer på ren språkbehandling.
Men det är klart - är det en personlig blogg om ett liv i sus och dus - glädje och sorg - då får den se ut som den vill. Men om du vill framstå som seriös - då skall den skrivas med omsorg.
En av mina bloggar veckanshus.stjernvall.se är en folkbildande blogg och tillika fotoutmaning som handlar om hus, arkitektur, byggnadsvård, detaljer och företeelser i/på hus. Ganska krävande utmaningar, då jag ofta frågar efter historiska fakta, arkitekter od.