Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggtjänster-och-sidor
Läst 3506 ggr
Wand
0

Adsettings - 100 kronor per besökare!

Jag råkade höra ifrån en bekant att hon precis tjänat 4000 kronor på sin blogg. HUR, undrade jag. 

Hon blev medlem på adsettings och satte en banner på sin blogg. För varenda besökare som går med i adsettings och aktiverar sig etc från hennes värvningsbanner så får hon 100 kronor.
Man kan även hitta banners som gör att man får 1 krona per klick - Dvs, har man 50 besökare om dagen och alla dessa klickar på bannern så har man 50 kronor om dagen.

Jag tänkte dela med mig av detta till er bloggare!

Men samtidigt så vill jag ju även få ut något av det, så ni som vill får gärna kika in på min blogg och trycka er in på bannern och registrera er. Det hela går på någon minut, och sedan kan ni själva börja tjäna pengar på era bloggar, oavsett om ni har 5000 eller 5 besökare varje dag!

Min blogg: Nanuak.com

Om detta inte är tillåtet så får gärna någon behörig kontakta mig så kan jag formulera om det hela till något som inte strider emot era regler.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Wand
0

Uppdaterar med att jag hittills har tjänat 200 kronor, på sisådär en kvart. Och jag har typ 3-6 besökare om dagen. Cool

Wand
0

Nu 400…. Flört

Ska inte uppdatera mer nu, men bevis på att man faktiskt tjänar pengar sjukt enkelt! Ni kan be nära och kära, sprida på facebook och allt möjligt så får ni ihop några hundralappar snabbt, samtidigt som ni får lite extra besökare på bloggen!

MajaL
0

Det är ett helt okej inlägg. =)

Men vad intressant! Är det bara en banner man läggerupp?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Wand
0

Bra! 

Ja, det är en banner. Det blir ungefär som en värvningslänk - Får du folk att bli medlem genom din banner så får du 100 kronor.

Dock så har jag pratat med min vän som själv fick 4000 kronor utbetalat senaste utbetalningen(!!!!!!) och hon sade att det även blir skattekostnad. Så man får "bara" 51% av det man tjänar ihop, dvs drygt hälften.

Tycker dock att det är en bra deal ändå!

Sedan samarbetar de, adsettings, även med andra företag som man då kan börja samarbeta med, och då får man ha deras banners på bloggen/sidan aswell, och så får man en avtalad summa pengar för varje gång någon klickar på den. 1 krona är väl normalast.

Det är ett väldigt bra sätt tycker jag. De hade även en annan sida förr, tror den hette syno? Och den var inte så populär. Har läst att adsettings ska vara en förbättrad version.

[Vargöga]
0

Finns det små bilder så man kan ha det i sidomenyn? Finns ju inte så mycket kodning i wordpress att lägga upp en så lång banner.

Wand
0

#5 Det finns olika, kollade inte på alla men det fanns en fyrkantig som säkert passar på kant, sedan bör det ju finnas någon lodrät också. Bara att kolla!

[Vargöga]
0

Okej tack.

[Vargöga]
0

Okej tack.

Wand
0

Jag har nu skrapat ihop 1050 kronor, dvs drygt 525 garanterat, på ett dygn. Lättjänade pengar! 

Det verkar som att de har sänkt summan till 70 per vervad medlem. Men det går ändå fort att komma upp i antal.

Och så kanske jag bör meddela att imorse då jag gick in för att kolla mitt saldo på adsettings så stod det att jag hade 0 kronor - Blev förbannad och mailade dem, men tydligen uppdateras allas saldon under natten och de har de senaste dagarna haft krångel med det där, så det tar några timmar tills man kan se sitt riktiga saldo igen.

Så få inte panik om det händer, haha. Flört

Glorious
0

Jag är jätteintresserad, men vill inte att det ska vara något lurt… Det verkar ju liksom vara lite för bra för att va sant!

Wand
0

#10 Inget lurt. Det står i avtalet dock att om man väljer att samarbeta med andra som också är med på den sidan och alltså ger ut reklam för dem, så kan de ändra sitt när som + att man kan bli skyldig pengar. Därför har jag valt att enbart göra reklam för adsettings, för det är det som själva skaparna till sidan ansvarar för. 

Och som sagt har min vän fått in sina 4000 på sitt konto redan, så det är inget lurt med det så.

Glorious
0

#11 Okej men då förstår jag :)

låter ju jättebra får nog ta och börja med detta!

Wand
0

#12 Du kan ju alltid testa, och märker du att det inte är något för dig eller att det inte känns helt 100 så är det ju bara att sluta. Inget krångel!

Glorious
0

#13 Precis :) blev medlem via din länk, men vet inte riktigt hur jag ska göra nu. För jag menar man ska väll inte ta och söka till andra sånna annonser som kommer upp? :) hur får man bara adsettings bannern?

Wand
0

#14 Märkte det, och jag får väl passa på att tacka dig + samtliga som blivit medlem via mig för det fina klirret i kassan! Oskyldig

Du samarbetar redan med adsettings genom att ha blivit medlem. Du kan gå in på "sök annonser" och där står det Adsettings på de banners(bannrarna heter flash och de andra är bara länkar) som finns. Du ser storlek i pixlar också. 

Se till att du inte råkar ta en banner från något annat företag bara, lite gratis reklam där, haha. Skrattande Men som sagt så står det.

Wand
0

Du trycker förresten på "annonskod" för att få koden till bannern, men du kanske listar ut det själv.

Glorious
0

Tack för hjälpen! Men vad menas med lead: 70kr då? :)

Wand
0

#17 Ingen fara! Har faktiskt inte uppfattat helt vad lead är, men det menas i alla fall med att det är vad du tjänar, ungefär. Har mailat och frågat om allt sådant som jag oroat mig över nämligen haha!

Tina-A
0

#17: Lead betyder att om du "leder" en person att bli medlem så får du 70 kr :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Wand
0

#19 Ahaaaaaa det låter ju faktiskt logiskt, hahaha, inte ens tänkt på… tackar för förklaringen!

Tina-A
0

Japp :)

Click betyder alltså att du får det belopp som anges om någon klickar på annonsen (behöver inte bli medlem eller något).

Sale (typ 15%) betyder att om någon köper något via din länk så får du 15% av det varan kostade. Klickar någon på din länk och köper en sak för 100kr får du 15kr.

Och Lead skrev jag där uppe :)

Wand
0

Ahaaa tack igen! Nu fattar jag mycket mer, hohoho! Då kan man ju förstå lättare vad det är man funderar över också kanske, om man vill sätta in mer reklam dvs.

Tina-A
0

Det verkar som att man måste lägga upp annonser till andra företag också;

"För att ett lead av ny publishers ska vara godkänt måste den nya medlemmen bli ekonomiskt aktiv inom 30 dagar genom att visa annonser från någon av ADsettings annonsörer utom ADsettings själva."

Tina-A
0

Nej, inte man själv utan den man leder.

Den man leder måste lägga upp reklam på sin blogg också, det räcker inte att bara bli medlem. Jag blev medlem via din länk, Wand, men om jag inte lägger upp annonser på min blogg inom 30 dagar så får du inte de 70kr du fick av mig.. Snålt tycker jag!

Inspiration
0

Tackar för tipset, och var så god för "värvningen" :)

http://removemybrain.blogg.se/

Wand
0

#23 Hmm vad konstigt. Förvånad Min vän har enbart annonserat till adsettings och fått sina pengar, och jag tror inte att alla hennes "värvningar" har lagt upp annonser från andra företag heller. Men för säkerhets skull får man väl göra det då. Foten i munnen

#25 Tackar och varsågod!