Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: medlemmarnas-bloggar
Läst 1738 ggr
Justsmiile
0

sveriges bästa skitskola

har startat en diskussion om min skola John Bauer och hurvida de framställde alla John bauerskolor
Vill gärna höra andras åsikter!
Kolla gärna in det skulle betyda mycket för mig.

http://www.nattstad.se/JustSmiile?id=2175459

Louise Nilsson

Medarbetare på Chinchilla

snaapit.blogg.se

Fridaaaa
0

Det är många som inte gillar John Bauer just för att dem fuskar mycket osv.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Justsmiile
0

men det är ju inte så på alla john bauer skolor! Det jag irriterar mig mycket på. 
alla lärare som arbetar med att få bort det ryktet bara eftersom de i sundsvall fått anmälningar.

visst, de som äger skolan tjänar pengar på att vi går där, men egentligen funkar det ju så i de flesta samanhang…

men det är sant, de har blivit anmälda innan men jag tycker att de drar alla skolor över samma kant där.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Jess89
0

Har inte gått där men har hört flera rykten om att det ska vara väldigt slappt på just den skolan. Men det kan ju skilja sig från komun till komun. Måste säga att jag är emot friskolor, har gått på en och tyckte inte om det.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Justsmiile
0

ja, det är absolut vad man gör det till. 
de som inte kan ta ansvar och arbeta, klart att de får det slappt då.
men ja, det är ju viktigt att man är målinriktad på denna skolan…
tyvärr många som börjar bara för att kunna slappa igenom hela gymnasiet.

Men tyvärr syns det ju sedan i betygen och det gör ju att skolan får sämre rykte.

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se

Jess89
0

#4 Från början när jag var 16 valde jag skolan enbart för en egen dator som jag sedan ångrade och bytte när jag insåg att det inte var min grej :) Friskolor kan inte passa alla, men dumt att friskolor ska få stämpeln att det är slappt och att man kan göra vad man vill under lektionerna.

Jag tror dock inte att friskolor är något för mig..

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Wand
0

Jag går på en friskola, som blivit utsedd till Sveriges bästa gymnasieskola, och det med rätta. Det är verkligen inte slappt där, och det är en underbar skola. Lärare, rektor och elever är makalösa, allihopa. Min mor var emot friskolor och ville inte att jag skulle börja där, så då började jag på vår kommunala gymnasieskola istället. Jag mådde så dåligt där att jag funderade på att ta livet av mig. 

Då mamma sedan följde med då jag skulle ansöka om att byta skola till den jag går på nu, så ursäktade hon sig tusen gånger om för att hon höll mig tillbaka, för hon önskade själv att hon kunde fått gå där då den verkar (och bevisligen är) helt underbar.

Tycker inte att man ska ha ett sådant jäkla agg emot friskolor. Det finns säkert skitskolor, men man kan ju inte påstå annat än att det förekommer vad gäller allt.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Justsmiile
0

det är ju olika. det är olika för olika personer men för mig är det precis som wand skriver, man känner verkligen värme från alla på skolan. 

Det är ju liksom inte som min tvilligbror som har lärare som inte äns kan deras namn.

älskar mig skola och jag tycker det är synd att friskolor är så illa diskuterat…

Louise Nilsson

snaapit.blogg.se