Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 857 ggr
Glorious
0

Hjälp med menyn önskas!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan :) Nu är jag snart klar med min bloggdesign som jag testar här: http://testanu.blogg.se, har ett problem och det är med menyn, typ bilderna jag lagt in… De kommer alldeles för mycket till höger och jag har ändå padding och margin på noll och jag har testat att ändra. Jag testade också att göra bilderna smalare för att jag trodde då att det skulle bli mer "luft" på högersidan, jag trodde bilden var för bred liksom men nej nu är det mer "luft" på vänster sidan än vad det var innan. Någon som har en lösning på problemet? Vill alltså att det ska vara lika många pixels om sidorna av bilderna.

MajaL
0

Du kan inte bara ta center-koden?

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Glorious
0

Jag har testat center, det gör ingen skillnad :(

MajaL
0

Skumt. =/

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Tina-A
0

Gör bilderna lika breda som menyn, fast med vitt på sidan. Säg att menyn totalt är 160px tex. Då gör du bilden typ 120px bred och så målar du dit 20px vitt på varje sida om bilden så den också blir 160px. Då borde det bli bra :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Glorious
0

#4 Okej ska testa detta :)

Jess89
0

#5 Om du har padding på sidorna är det inte säkert att det fungerar med att göra bilden lika stor som side.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Glorious
1

#4 Det funkade :) men av någon anledning behöver den vara lite bredare än menyn ;) Men det kan bero på att jag flyttat in menyn med margin eftersom jag vill att det genomskinliga från wrapper bakgrunden ska synas!