Egen domän fördel/nackdel
Jag ser lite då och då att en del regar sin blogg på egen domän.
Vad är fördelen med egen domän alt. nackdelen ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Det är väl mest att det är en egen adress. .se exempelvis. Ser profsigare ut ev.
Håller med #1 det ser proffisigare samt att det är lättare att hitta till bloggen. Istället för att klicka in bloggnamn.blogg.se eller annan bloggsida så har du .se istället eller vad du nu väljer.
Jag ser bara fördelar och inga nackdelar alls. Jag har ett .se domän som jag betalar vad kan det vara ca 70 kr år kommer inte riktigt ihåg. Och då bloggar jag fortfarande från blogg.se.
Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits
Innebär det då att man inte kan använda färdiga mallar som finns i blogspot.
Måste man då kunna koda själv ?
Sorgen är kärlekens pris
#3 Jag bloggar från blogg.se , jag kan fortfarande använda deras kodmallar om jag vill. Hur det fungerar på blogspot vet jag inte. Kontakta deras kundservice.
De mesta kan jag inte koda själv. Bloggar från blogg.se och där är allt som vanligt förutom att jag har annasrum.se istället för annasrum.blogg.se förstår du vad jag menar?
Lycka till
Jag har siimii plus reggat på mitt avregistrerade mobilnummer, så jag har mitt domän gratis. Kan ju inte avsluta utan att smsa ifrån det numret som det är reggat på, så. Har haft i över ett år.
Ursprungligen kostar det 20 kronor i månaden.
Tycker det är snyggare, och så blir det lättare för andra att komma ihåg. Det blir liksom ett kortare namn då man slipper t.ex blogg.se/blogspot.se osv.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Håller med #5 , de blir enklare att komma ihåg att det också ser proffsigare ut är ju bara ett plus.
Då vet jag mer hur det ligger till. Tack för er svar.
Sorgen är kärlekens pris